پاسخ سازمان تامین اجتماعی : دوران کارآموزی جزو  سابقه کاری نیست

مدت زمان کارآموزی در دستگاههای دولتی جزو سابقه کار محسوب نمی شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کاربری در صفحه مشکلات مردم نوشته است:"  آیا مدت کارآموزی در دستگاه‌های اجرایی به عنوان سابقه خدمت دولتی قابل پذیرش است؟

در همین زمینه روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی پاسخ داد:" در مقررات قانون استخدام کشوری، مستندی جهت احتساب سابقه خدمت کارآموزی مستخدمین رسمی در دستگاه‌ها و موسسات دولتی ندارد، بنابراین مدت خدمت کارآموزی به عنوان سوابق خدمت دولتی قابل پذیرش نخواهد بود. لیکن در مورد برخی از دستگاه‌ها و موسسات به سبب نوع قرارداد کارآموزی متضمن خدمت تمام وقت و دریافت حقوق و مزایا و پرداخت حق بیمه بوده و مدت کارآموزی قضاوت هم با توجه به قانون استخدام قضاوت و شرایط کارآموزی مصوبپ سال 43 در صورت پذیرفته شدن به خدمت قضایی جزو مدت خدمت قابل احتساب است.


 45232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 500898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام CA ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۹
    0 0
    جواب کامل نیست اگر دستگاهی حقوق داده باشد باید بیمه را نیز بدهد چه کارآموزی چه غیر آن .اگر نداده تخلف کرده .زمانی که طبق قانون تامین اجتماعی ، در صورت بکار گرفتن یک کارگر روز مزد حتی برای یک روز بیمه او باید پرداخت شود چطور برای کارآموزی و کارورزی که حقوق آن توسط دستگاه های دولتی پرداخت شده ین قانون صادق نیست؟ اگر حقوق نداشته موضوع دیگری است.