تاثیر مثبت اجرایی شدن برجام بر گسترش روابط علمی ایران

ایرنا نوشت: هماهنگ کننده سازمان ملل متحد و رئیس برنامه عمران این سازمان در ایران، فضای پسابرجام را در گسترش روابط بین المللی علمی و پژوهشی ایران بسیار مثبت توصیف کرد.

گری لوئیس در بازدید از واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی به تاثیر مثبت برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) بر گسترش روابط بین المللی علمی و پژوهشی ایران اشاره کرد و ادامه داد : پس از برجام، ایران می تواند دستاوردهای علمی و تحقیقاتی خود را با جهان به اشتراک گذاشته و دو طرف از منافع حاصل از این امر بهره مند شوند.

وی یکی از دلایل حضور خود در این واحد را توسعه روابط علمی جهان با ایران عنوان کرد و گفت: دانشگاه های ایران می توانند تعاملات علمی و پژوهشی گسترده ای با جهان داشته باشند.
لوئیس همچنین گفت که از منظر سازمان ملل متحد، مقوله محیط زیست برای توسعه جوامعی همچون ایران در اولویت توجه قرار دارد.
وی به همکاری های زیست محیطی سازمان ملل متحد با ایران و دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و افزود: در حال حاضر همکاری خوبی میان ایران و سازمان ملل وجود دارد و دولتمردان ایران ارتباطات نزدیکی با این سازمان برای بهبود وضعیت زیست محیطی کشور دارند.
عباسپور نیز در این نشست به تمایل دانشگاه های ایران برای برقراری ارتباطات نزدیکتر با مراکز بین المللی اشاره کرد و گفت: گسترش ارتباطات دانشکده محیط زیست و انرژی با سازمان ملل متحد، با توجه به دریافت کرسی انرژی های نو از این سازمان، در دستور کار این دانشکده قرار دارد.
نماینده سازمان ملل متحد در ایران در بازدید از واحد علوم و تحقیقات، سطح امکانات و تجهیزات این واحد را مطلوب خواند و گفت: واحد علوم و تحقیقات با این تعداد کثیر دانشجو و دستاوردهای علمی و پژوهشی برنامه های مختلف و متنوع آموزشی و تحقیقاتی در دست اقدام، می تواند تعامل علمی مناسبی در زمینه بین المللی داشته باشد.
طرفین در این دیدار مقرر کردند که در زمینه برقراری ساز و کاری مناسب برای بهره گیری از خدمات متخصصان ایرانی مقیم خارج از کشور با مشارکت دفتر سازمان ملل و نیز تاسیس مرکز تخصص ها با هدف مبادله تخصصی در سطح بین المللی بررسی و اقدام کنند.
شنبه شب در پی انتشار گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره اجرای تعهدات هسته ای ایران در راستای برجام، اجرای تعهدات طرف مقابل (گروه 1+5) یعنی روند لغو تحریم های هسته ای غرب علیه تهران آغاز شد، روندی که نویدبخش شتاب گیری رشد و شکوفایی کشور در حوزه های مختلف از جمله علمی و فناوری است.

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 500615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =