سایت فدراسیون کشتی نوشت:به علت عدم حضور روس‌ها در مسابقات بین المللی داخل کشورمان، در جام‌های پادوبنی و یاریگین روسیه شرکت نکردیم و نمی‌کنیم.

علیرضا رضایی سخنگوی فدراسیون کشتی، اظهار داشت: در بعد بین المللی رابطه ما با کشورها بر اساس تعامل و  احترام متقابل است و از آنجا که هیچ‌گونه تمایلی به همکاری از طرف روسیه ندیدیم و روس‌ها در تورنمنت‌های بین المللی ما شرکت نکردند، ما هم در مسابقات آنها شرکت نمی‌کنیم.

وی ادامه داد: به جای حضور در تورنمنت‌های روسیه، در مسابقات کشورهایی مانند بلاروس، مجارستان و اوکراین  شرکت می‌کنیم زیرا آن ها نیز به تعامل با کشتی ایران احترام گذاشتند و در  مسابقات ما حضور داشته‌اند.

رضایی افزود: به همین دلیل امسال در رقابت‌های بین المللی ترکیه نیز حضور خود را محدودتر کرده و در جام یارشادوغو ترکیه هم حضور نمی‌یابیم.

دارنده مدال نقره المپیک خاطرنشان کرد: به دنبال تعامل با تمام کشورهای صاحب نام دنیا هستیم اما اتوبان همکاری باید دوطرفه و بر پایه احترام متقابل باشد.

رضایی با اشاره به هم‌زمانی چندین تورنمنت بین‌المللی در کشورهای صاحب نام در طی یک ماه پیش رو، گفت: با وجود همه محدودیت‌ها، با رایزنی فشرده فدراسیون،  17 کشور دنیا در یک سطح حداقلی  در جام تختی شرکت کردند. جالب است که تعداد تیم‌های شرکت کننده در جام پادوبنی روسیه، با وجود تمامی روابط روس‌ها  از تعداد انگشتان یک دست هم کمتر بوده و طبق آمار سایت اتحادیه، تنها کشورهای بلاروس با 4، ازبکستان با 4 و قرقیزستان با 3 کشتی گیر در این جام شرکت داشتند. یعنی سه کشور خارجی تنها با 11 کشتی گیر در این جام حضور یافتند.

 

251 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 500513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام DE ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۸
    17 3
    کار خوبی میکنید.جام تختی رو بی ارزش جلوه دادن.
  • سعید EE ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۸
    16 2
    آفرین آقای رضایی و خادم عدالت یعنی این .چون اونا روس هستند دستی تو کشتی دارن که نمیشه عدالت.احترام باید متقابل باشه.مردم جهان افتخارشونه بیان تو جام جهان پهلوان تختی شرکت کننن.
  • بی نام IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۸
    13 1
    از ابتدا باید همین کار رو با روس ها میکردیم