رضوان‌نشینان از مشکلات به ستوه آمده اند

روزنامه همشهری زنجان نوشت:از بس که گفتیم خسته‌ شدیم. هیچ‌کس نیست به درد ما رسیدگی کند. یک روز مشکل آسانسور داریم و روز دیگر مشکل نبود آسایش و امنیت در مجتمع. نبود فضای سبز، آموزش ، درمان و راه دسترسی به آپارتمان‌ها اهالی این منطقه را آزار می‌دهد و مشکلات زیادی به دغدغه‌های زندگی شان افزوده است.

این‌ها گفته‌های «علی اسماعیلی» عضو هیات مدیره مجتمع رضوان است. وی بیان می‌کند: برای ورود به مجتمع 2 راه تعبیه شده است که یکی از این راه‌ها از سمت پونک و دیگری از سمت ورودی گلشهر است. مدتی است ورودی گلشهر به دلیل کنده‌کاری‌های شرکت‌هایی مانند شرکت آب و فاضلاب بسته شده است و قابل تردد نیست. عضو هیات مدیره مجتمع رضوان می‌گوید: نبود روکش آسفالت و وجود چاله‌های بسیار مسیر رفت به سمت مجتمع را به یک مسیر ناممکن برای تردد تبدیل کرده است و تردد‌کنندگان مجبورند از طرف دیگر خیابان برای رفت استفاده کنند. تردد خودروها در مسیر خلاف جهت، بارها باعث وقوع تصادف شده است.

جریمه‌های پی‌در‌پی
اسماعیلی می‌گوید: محدوده مجتمع رضوان علائم راهنمایی و رانندگی ندارد و همین بهانه نیروی انتظامی منطقه است و پی در پی برای افراد برگه جریمه صادر می‌کند. رئیس هیات مدیره مجتمع رضوان ادامه می‌دهد: پلیس راهنمایی و رانندگی همواره در انتهای مسیری که رانندگان مجبورند آن را به صورت خلاف عبور کنند کمین می‌کند و بدون در نظر گرفتن این‌که ترددکنندگان راه دیگری برای عبور ندارند اقدام به جریمه خودروهای عبوری می‌کند.
اسماعیلی می‌گوید: برخی از مردم برای جریمه نشدن به ناچار از راه پر چاله و بدون روکش آسفالت عبور می‌کنند تا به تور جریمه‌های پلیس نخورند. اما این کارها موجب استهلاک خودرو و پرداخت هزینه‌های تعمیر می‌شود.
رئیس هیات مدیره مجتمع رضوان اظهار می‌کند: ساکنان این منطقه تمکن مالی خوبی ندارند و با گرانی‌های موجود در جامعه توان پرداخت جریمه‌های پی‌درپی و تعمیر خودروهای خود را ندارند.
وی بیان می‌کند: از مسئولان خواهشمندم در سریع‌ترین زمان وضعیت این خیابان را ساماندهی کنند، چرا که با این کار نیازی به نقض قانون و به دنبال آن تعمیر خودرو و جریمه شدن وجود ندارد. از تعداد تصادفات موجود در این مسیر نیز به دلیل خلاف رفتن خودروها کاسته می‌شود.

گفته‌ها صحت ندارد
برای پیگیری این موضوع با رئیس پلیس راهنمایی رانندگی استان هم صحبت می‌شویم. وی در این مورد می‌گوید: این گفته‌ها صحت ندارد، اما برای اطمینان یافتن و حل این مسئله پیگیری لازم را انجام می‌دهیم.
سرهنگ «رمضان آفریدون» با اشاره به این‌که مکان‌هایی که نیازمند نصب علائم راهنمایی و رانندگی باشند به شهرداری معرفی می‌شود، می‌افزاید: با توجه به این‌که برخی از شهرک‌ها مانند پونک همچنان تحویل شهرداری داده نشده است وشهرداری وظیفه‌ای در قبال این شهرک‌ها ندارد. با این حال با درخواستی که از اداره راه و شهرسازی داشتیم علائم راهنمایی و رانندگی در برخی از شهرک‌ها مانند پونک نصب شده است.

پیگیری
برای پیگیری روکش آسفالت خیابان شهرک با معاون عمرانی شهرداری هم صحبت می‌شویم.
«سعید عباسی» با بیان این‌که شهرک پونک تحویل شهرداری داده شده می‌گوید: مجتمع رضوان دارای بیش از 2هزار واحد است و برای خود یک شهرک محسوب می‌شود. این مجتمع فعلا تحویل شهرداری داده نشده است. به همین دلیل برای پیگیری موضوع روکش آسفالت باید به شرکتی که با حفاری سبب از بین رفتن آسفالت شده یا با اداره راه و شهرسازی که مسئولیت آپارتمان‌های رضوان را دارد، صحبت کنید. «شكوری»، مسئول روابط عمومی آب و فاضلاب شهری هم در پاسخ به علت حفاری‌های انجام شده اظهار می‌كند: این شركت برای هر گونه حفاری از شهرداری مجوز می‌گیرد. طبق قراردادی که با این سازمان دارد باید پس از حفاری‌هایی‌ که شرکت آب انجام می‌دهد اقدام به روکش دوباره آسفالت کند. با حرف‌هایی كه از سوی شركت آب و فاضلاب و شهری و شهرداری در مورد حفاری‌های انجام شده مطرح شد اهالی این منطقه باید منتظر معجزه‌ای باشند تا شاید خیابان كنده شده روزی به حالت اول برگردد.

موقعیت مکانی
مجتمع رضوان در شرق شهرك پونك با 2244 واحد واقع شده که 7180 نفر را در خود جای داده است. این مجتمع از مصوبات دولت در ساخت مسکن مهر است که در سال 93 تحویل ساکنان داده شده است و فاقد امکانات آموزشی، درمانی، فضای سبز و کیوسک نیروی انتظامی برای تامین امنیت و غیره است.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 500273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =