روی پردازنده‌های جدید فقط می‌توان ویندوز 10 نصب کرد

مایکروسافت در استراتژی جدید خود قصد ندارد ویندوز 7 و 8.1 را برای پردازنده‌های جدیدی که ساخته می‌شود، تعریف کند.

 

به گزارش خبرآنلاین، بر این اساس علاقه‌مندان ویندوزهایی غیر از ویندوز 10 نمی‌توانند پردازنده‌های جدید داشته باشند چراکه با خرید ابزاری که پردازنده‌های نسل آینده روی آن‌ها نصب می‌شود قادر به اجرای ویندوزهای غیر از 10 نیستند.

سیاست جدید به‌روزرسانی در مایکروسافت ظاهراً عوض‌شده و قواعد جدید باعث می‌شود تا کاربرانی که قصد خرید سیستم‌های جدید با پردازنده‌های نسل بعدی اینتل، AMD و کوآلکوم را دارند، فقط بتوانند ویندوز 10 را نصب‌کرده و اجرا کنند.

آپدیت نشدن سخت‌افزار جدید تاکنون معمول بوده است اما سیاست جدید مایکروسافت کاملاً برعکس شده و با این کار پردازنده‌های قدیمی با سیستم‌عامل‌های قدیمی شاید به‌روزرسانی نرم‌افزاری شوند اما درست‌کار کردن آن‌ها نیز حکایتی دیگر پیدا خواهد کرد.

گفتنی است مایکروسافت قول داده تا ویندوز 7 را تا 14 ژانویه 2020 و ویندوز 8.1 را تا 10 ژانویه 2023 به‌روزرسانی کند.

در وبلاگ مایکروسافت آمده است که سیلیکون‌های جدید اینتل بنام Kany Lake ، همچنین پردازنده‌های نسل ششم موسوم به SkyLake، یا 8996 متعلق به کوآلکوم و یا محصول Bristol ridge متعلق به AMD فقط با ویندوز 10 کار خواهند کرد.

 

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 500106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • یه بی نام دیگه A1 ۰۱:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۸
    7 0
    میگه کلا مشکل خاصی نیست روی پردازنده های جدید نمبشه ویندوز قدیمی نصب کرد ولی ویندوز 10 از پردازنده های قدیمی پشتیبانی میکنه