آژانس بین المللی انرژی اتمی همه گام های ایران برای رسیدن به روز اجرا را تایید کرد

به گزارش صفحه رسمی آژانس بین المللی انرژی اتمی در توئیتر ، این سازمان بین المللی رسما کلیه فعالیت های انجام شده از سوی ایران که برای اجرایی شدن برجام لازم بوده است را تایید کرد. 

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گزارش خود را از راستی‌آزمایی اجرای تعهدات ایران آن‌گونه که در برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) آمده است، منتشر کرد.

یوکیو آمانو در این گزارش تایید کرده است که ایران به طور کامل تعهدات خود را اجرایی کرده است.

آمانو در گزارش خود آورده است: امروز من طی گزارشی تائید کردم که ایران گام‌های مقدماتی لازم برای اجرای برنامه جامع اقدام مشترک را تکمیل کرده است. این گزارش به شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و شورای امنیت سازمان ملل ارائه شده است.

مدیرکل اژانس بین المللی ا نرژی اتمی افزود: این گزارش پس از آن منتشر شد که بازرسان میدانی تائید کردند که ایران تمام اقدامات لازم ذیل برجام برای ممکن شدن وقوع روز اجرا را برداشته است.

وی تاکید کرد: این امر راه را برای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هموار می‌کند تا راستی‌آزمایی و نظارت بر تعهدات مرتبط با هسته‌ای ایران ذیل این توافق را، آنطور که شورای امنیت سازمان ملل خواسته و مجوز آن از سوی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی صادر شده بود،‌ آغاز کند.
امانو نوشت: رابطه ایران و آژانس اکنون وارد مرحله جدیدی شده است. این یک روز مهم برای جامعه بین الملل است. من به همه کسانی که این را به واقعیت تبدیل کردند بخصوص کشورهای 3+3 و ایران و شورای حکام آژانس تبریک می گویم.

هم اکنون اعلام شده است که یوکیو آمانو، خانم موگرینی و پنج بعلاوه یک برای قرائت بیانیه مشترک آماده می شوند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 499981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =