کلنگ زنی برای ساخت آکادمی کشتی/کیومرث هاشمی:هر کاری برای کشتی کنیم کم است

مراسم کلنگ زنی ساخت آکادمی کشتی ایران با حضور جمعی از پیشکسوتان کشتی، رئیس کمیته ملی المپیک، و مسئولان فدراسیون کشتی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛این مراسم با حضور محمدعلی صنعتکاران، حسین ملاقاسمی، پرویز عرب، علی اکبر حیدری، بهرام مشتاقی، محمد دلیریان، سلطان علی ترخاق، مهدی هوریا، علیرضا لرستانی به نمایندگی از جامعه کشتی، مهندس کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک، دکتر قاسمی و مسئولان بانک پاسارگاد و رسول خادم رئیس فدراسیون کشتی برگزار شد.

قرار است آکادمی کشتی ایران در زمینی به مساحت 1300 متر طی 15 ماه به بهره بردرای برسد. 


کلنگ زنی کشتی

همچنین کیومرث هاشمی در مراسم کلنگ‌زنی هتل آکادمی ملی کشتی ایران طی سخنانی به ایسنا گفت: جا دارد از رسول خادم و دکتر قاسمی مدیرعامل بانک پاسارگاد به خاطر حمایت‌هایی که از ورزش ملی ایران دارند تشکر کنم و از آن‌ها بابت زحماتی که در برنامه‌ریزی برای آغاز ساخت این مکان داشتند قدردانی کنم.

رییس کمیته ملی المپیک افزود: بانک پاسارگاد با حمایت‌های خوبی که از ورزش ملی ایران در چند سال گذشته داشته، باعث افتخارآفرینی هرچه بیشتر کشتی‌گیران شده و امیدوارم این حمایت‌ها کماکان ادامه داشته باشد. از اینکه شاهد مراسم کلنگ زنی این مجموعه هستم، بسیار خوشحالم. چیزی که آرزوی جامعه کشتی بوده و البته باید بگویم که حق واقعی کشتی ایران است که از اینگونه امکانات برخوردار شود. امیدوارم هرچه زودتر خانواده کشتی بتواند از ظرفیت بزرگ این هتل آکادمی هرچه بیشتر بهره‌مند شود.

وی با اشاره به سهم بزرگ کشتی ایران در افتخارات ورزشی این مرز و بوم گفت: از المپیک 1948 لندن تا المپیک 2012 لندن، مجموع افتخارات ورزشکاران ایران بیشتر از 60 مدال نبوده است که 65 درصد این مدال‌ها را کشتی ایران به تنهایی کسب کرده است. همچنین 45 درصد مدال‌های ایران در بازی‌های آسیایی توسط کشتی‌گیران به دست آمده که این نشان از جایگاه بالای کشتی در ورزش ایران دارد. علت اینکه می‌گویند کشتی ورزش اول ایران است و البته به عنوان یک مسئول می‌گویم که این موضوع فقط در حد حرف بوده، به دلیل همین افتخارات است.

هاشمی با بیان اینکه کشتی ایران حق دارد از امکاناتی مانند هتل آکادمی مجهز بهر‌ه‌مند شود نیز گفت: باید کشتی ایران از تمامی امکانات مورد نیاز برخوردار باشد. به اعتقاد من اگر تمام اعتبارات ورزش کشور را به کشتی اختصاص بدهیم، باز هم می‌گویم کم است. امیدوارم در آینده حمایت‌های بسیار بیشتری از کشتی صورت گیرد چرا که این رشته حق زیادی بر گردن ورزش ایران دارد.

رییس کمیته ملی المپیک خاطرنشان کرد: طی صحبتی که با خادم داشتم، قرار شد اطلاعات مربوط به این هتل آکادمی مجهز از طرف فدراسیون و کمیته ملی المپیک در اختیار کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) و اتحادیه جهانی کشتی قرار بگیرد تا توسط این دو نهاد، به عنوان یک هتل آکادمی بین‌المللی شناخته شود تا کشورهای مختلف از ظرفیت آن برای ورزشکاران خود استفاده کنند. مطمئنم هم اتحادیه جهانی کشتی و هم IOC از این امر حمایت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه این گونه اقدامات می‌تواند به بقای کشتی در آوردگاه بزرگی مانند المپیک کمک کند نیز گفت: متاسفانه طی چند سال گذشته به دلیل مسائل سیاسی می‌خواستند کشتی را از المپیک کنار بگذارند اما بدون شک این گونه اقدامات و کمک‌ها به کشتی می‌تواند در بقای آن مثمر ثمر باشد.

هاشمی در پایان خاطرنشان کرد: از مسئولان پروژه خواستم اگر امکان این امر فراهم شود که مراسم استقبال کاروان ورزشی ایران در المپیک از همین هتل آکادمی انجام شود و تا 7 ماه آینده این هتل به بهره‌برداری برسد. آن‌ها اعلام کردند کار بسیار سختی است و من گفتم حتی اگر بشود فاز‌بندی در این زمینه صورت گیرد، حاضریم مراسم استقبال را در این مکان برگزار کنیم و امیدوارم این اتفاق بیفتد.

زمین این هتل آکادمی که در مجموعه ورزشی آزادی تهران قرار دارد، توسط وزارت ورزش و جوانان تامین شده و ساخت آن نیز بر عهده بانک پاسارگاد به عنوان حامی ورزش ملی ایران است.

این هتل آکادمی در فضای تقریبی 1300 متر مربع و در 6 طبقه طی مدت 15 ماه احداث خواهد شد. به گفته مسئولان اداره ساختمان بانک پاسارگاد در طبقه 2- فضای تاسیساتی با متراژ 240 متر مربع قرار دارد. در طبقه 1- فضای ورزشی، سالن تمرین، 4 تشک کشتی استاندارد به همراه استخر، سونا و جکوزی به متراژ 1250 متر قرار دارد.

در طبق همکف نیز فضای اداری و موزه کشتی در یک فضای بدیع و جدید واقع شده و همچنین در طبقه اول و دوم فضای اقامتی با 34 اتاق و ظرفیت 114 نفر برای ورزشکاران، مربیان و مهمانان ویژه تعبیه شده است.

در طبقه سوم این هتل آکادمی نیز که بام ساختمان است، علاوه بر رستوران و فضای سبز قرار دارد.

 

 

251 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 499233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۵:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
    0 0
    خب سال بهمن ماه 1394 که کلنگ زده شده به حول و قوه الهی و کمک مسئولان محترم در سال 2034 شاید بودحه اش تامین بشه و اگر مشکل خاصی پیش نیاد و اختلاس مختلاسی صورت نگیره در سال 2054 یعنی تقریبا 60 سال دیگه بهره برداری خواهد شد که در اون زمان این آکادمی دیگه در رده سالنهای کشورهای جیبوتی و بورکینا فاسو خواهد بود . میگین نه ؟ خدا عمری بدهد و زنده باشیم و ببینیم . در ضمن چرا در خبر دیدار غلامرضا تختی و شاه بخش نظرات رو نذاشتین ؟ واقعا که سانسورچی هستین