۰ نفر
۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۶

پای سیاست کاملا به فوتبال باز شده است و عربستانی ها خیلی رسمی و به خاطر سیاسی بازی است که نمی خواهند تیم های ورزشی شان در ایران بازی کنند.

علی بحرینی - خبرگزاری خبرآنلاین؛مديراني كه سه هفته پيش جلوي پخش گفت‌وگوي عادل فردوسي‌پور با جواد ظريف را - ظاهراً - به دليل بي‌ربط بودن حضور وزير امور خارجه در برنامه فوتبالي 90 گرفتند و جماعتي كه - ظاهراً - به همين دليل از تصميم مديران صدا و سيما در اين خصوص حمايت كردند، حالا كه پاي سياست كاملاً به فوتبال باز شده چه حرفي براي گفتن دارند؟

 

مخالفان پخش آن گفت‌وگو، حالا كه تقابل سياسي عربستان و ايران باعث شده عربستاني‌ها رسماً اعلام كنند محيط ايران را براي برگزاري مسابقه‌هاي فوتبال «ناامن» مي‌دانند و كنفدراسيون فوتبال آسيا را هم براي برگزاري بازي‌هاي نمايندگانشان مقابل نمايندگان فوتبال ايران تحت فشار و «تأثيرات نفتي» قرار داده‌اند، چه ديدگاهي دارند؟

آيا درك آنها در اين مدت كمتر از يك ماه به مرتبه‌اي رسيده است كه بدانند فوتبال و سياست در نقاط ويژه‌اي به صورت اجتناب‌ناپذير با هم پيوند خورده‌اند و به همين دليل مقوله «ديپلماسي ورزشي» را كه محور اصلي آن گفت‌وگوي پخش نشده بود بايد جدي گرفت؟

آيا آنها امروز دريافته‌اند كه جواد ظريف اين روزها مي‌تواند چقدر براي باز كردن اين گره كه حتي تصور آن هم براي اهالي فوتبال دشوار است، مفيد و مؤثر باشد؟

بعيد مي‌دانم اين مرتبه از درك آن هم در اين زمان كوتاه دست‌يافتني باشد اما اطمينان دارم مجري 90 مثل اغلب سال‌هاي اخير از مديران سيما كه سرسختانه دوست دارند فردوسي‌پور را هم اداره كنند، بسيار جلوتر است!

251 43

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 499210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =