محمدباقر نوبخت در نشست خبری هفته گذشته خود، خبر خوشی را که مدتها وعده داده بود بیان کرد: بازنشستگانی که زیر ۱.۵ میلیون تومان حقوق می گیرند با ۲۰ درصد افزایش حقوق روبرو می شوند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و سخنگوی دولت در نشست خبری این هفته خود بالاخره خبر خوشی که اعلام کرده بود درباره بازنشستگان دولتی دارد را بر زبان آورد و گفت بین ۱۲ تا ۲۰ درصد به حقوق بازنشستگان اضافه می شود.

پیش از این بسیاری از مخاطبان سرویس مشکلات مردم از سخنگوی دولت پرسیده بودند برای تعدیل حقوق بازنشسته های دولت چه فکری شده است. 

نوبخت که در مورد رویکرد عدالت در بودجه 95 سخن می گفت، توضیح داد: یک بخش آن عدالت در پرداخت های پرسنلی است، در این خصوص من ابتدای سال گفتم که عدم تعادل در پرداخت های کارکنان دولت وجود دارد و برای اینکه آن را جبران کنیم در سال 95 برای اولین سال برنامه ششم، ما هم برای شاغلین و هم بازنشستگان در زمینه عدم تعادلی که وجود داشت مقادیر قابل توجهی منابع قائل شدیم که این عدم توازن اصلاح شد.

او درباره بازنشستگان گفت: از حدود یک میلیون و 200 هزار بازنشسته بیش از یک میلیون نفر زیر یک و نیم میلیون تومان دریافتی دارند، ضمن اینکه ما برای همه کارکنان دولت به اندازه نرخ تورم که سال آینده 11 درصد است حقوق کارکنان را 12 درصد افزایش در نظر گرفتیم، اما برای بازنشسته های زیر یک و نیم میلیون دریافتی بیش از 20 درصد اضافه کرده ایم.

نوبخت ادامه داد: تصمیم داریم به همین ترتیب هر سال تا پایان برنامه این بخش از حقوق بازنشستگان را تا دو برابر افزایش دهیم که سال اول برنامه هم در حال انجام آن هستیم.

او در مورد کارکنان دولت گفت: حقوق کارکنان از دو بخش حقوق ثابت و بخشی هم مربوط به فوق العاده شغل تشکیل می شود. 10 قلم فوق العاده شغل وجود دارد که مهمترین آن بند 10 ماده 68 است که در آنجا به دولت اجازه داده می شود تا به فوق العاده شغل کارکنان دولت 50 درصد به حقوق ثابتشان اضافه کند.

نوبخت ادامه داد: در مصوبه سال گذشته دولت، این اختیار به سازمان مدیریت و برنامه ریزی داده شد که تا 35 درصد بتواند این اقدام را انجام دهد، تاکنون هم تعدادی از دستگاه ها متقاضی استفاده از بند 10 ماده 68 بودند و در واقع بنا به هر دلیل تا قبل از روی کار آمدن دولت یازدهم فقط چند دستگاه از این بند استفاده می کردند که این عدم تعادل در پرداخت ها را ایجاد کرده بود.

سخنگوی دولت گفت: همانطور که قول داده بودیم این نابرابری در پرداخت ها اصلاح شود در سال 95 به تمامی دستگاه هایی که از بند 10 ماده 68 استفاده نمی کردند و این نابرابری حقوق بود، تا 35 درصد تمامی دستگاه هایی که قبلا از این ماده استفاده نمی کردند، حقوقشان اضافه خواهد شد. این هر دو گام در راستای عدالت خواهی در پرداخت های پرسنلی بود.

۴۷۲۳۱

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 498708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • میثم IR ۰۵:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۸
    2 0
    استخدام های قراردادی که با مدرک فوق لیسانس دریافتی کلشون زیر 1/5 هست چطور ؟ عدالتی برای نیروهای قراردادی هست یا نه ؟
  • بی نام IR ۰۶:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۸
    0 0
    20 درصدی ها عزیز دردانه ها
  • بی نام IR ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۸
    0 1
    سن بازنشستگی در نفت که 60 سال است واقعا زیاد است تو را به خدا در سال 1396 کارکنان نفتی که بیست سال سابقه دارند و بلا سمت هستند را بازنشسته کنید تا دوباره مردم به اقای روحانی رای بدهند
  • بازنشسته فرهنگی A1 ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۹
    0 1
    سلام از اینکه مسئولین دولت یازدهم علیرغم اعتراض های زیاد بازنشستگان فرهنگی و نارضایتی بوجود آمده واقعیت نگرانی این قشر از یاد رفته را در برنامه ششم و بودجه 95 درک نکرده اند متاسفیم این دولت در سال 94 باعث ایجاد شکاف عمیق تر مابین حقوق شاغلین و بازنشستگان فرهنگی شده است و با اجحافی که در حق بازنشستگان در طرح رتبه بندی روا داشته است تبعیض مضاعفی را ایجاد نموده است و راه حل این مشکل توجه اندک به بازنشستگان با حقوق پایین و یا افزایش 8 درصد بیشتر افراد بازنشسته که زیر 1.5 میلیون حقوق می گیرند نیست بلکه راه حل آن همسان سازی حقوق بازنشستگان فرهنگی با شاغلین و یا تسری طرح رتبه بندی یا همان طبقه بندی مشاغل مصوب اسفند ماه 93 هیات دولت به بازنشستگان فرهنگی همانند و همزمان با شاغلین است
  • بی نام A1 ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۳۰
    0 0
    افزایش این چنینی حقوق بازشستگان قطعا مغایر عدالت است لطفا نماینگان مجلس حسب وظیفه ی ذاتی خود جلوی این بی عدالتی را بگیرند.
  • مستمری بگیر A1 ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۳۰
    0 2
    حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی از تمامی بازنشستگان سراسرکشور کمتراست برای مستمری بگیران تامین اجتماعی چه فکری شده لطفا اطلاع رسانی کنید
  • علی A1 ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۵
    0 2
    با سلام آقای فانی چرا برای خدمتگذار و سرایدار مدرسه حق رتبه بندیاضافه کاریحق لباسحق سرایداریحق ایاب ذهابحق فوق العاده ویژه پرداخت نمی کنید از خدا بترسید در این آشفته بازار با حقوق 700 هزارتومانی در ماه این قشر دچار افسردگی و سوء تغذیه شدند چرا عدالت علی را اجرا نمی کنید