داعش 211 اثر باستانی عراق را از شهر موصل خارج کرد

ایسنا نوشت:یک مقام کرد عراقی می‌گوید گروه تروریستی و تکفیری داعش 211 اثر باستانی عراق را از شهر موصل خارج و به مکان نامعلومی منتقل کرده است.

سعید مموزینی، مسئول بخش رسانه‌ای شاخه 14 حزب دموکرات کردستان عراق که از خط مقدم تحرکات داعش را رصد می‌کند به خبرنگار ایسنا در اربیل می‌گوید: اطلاعات دقیقی داریم که گروه تروریستی و تکفیری داعش بالغ بر 211 اثر تاریخی عراق را از مرکز شهر موصل خارج و به مکان نامعلومی منتقل کرده است.

وی اضافه می‌کند: تاکنون داعش از این آثار به عنوان تامین درآمد استفاده کرده و شمار زیادی از آثار تاریخی و باستانی عراق را در بازارهای قاچاق به فروش رسانده است.

مموزینی در این گفتگو با اشاره به سایر جنایتهای داعش در روزهای گذشته اظهار داشت؛ در نزدیکی روستای حمیر یک گور دسته جمعی کشف شده است که اجساد 12 زن در آن وجود دارد.

این مقام کرد عراقی اضافه می‌کند، این زنان توسط داعش گلوله باران شده و به نظر می‌رسد به دلیل عدم پیروی از دستورات این گروه به این سرنوشت گرفتار شده باشند.

وی با اشاره به جنایتهای داعش تاکید کرد؛ حجم جنایتهای داعش به حدی گسترده است که بررسی ابعاد آن نیاز به سالها زمان دارد.

مموزینی درخصوص حملات هوایی به مواضع داعش گفت: اگر چه این حملات محدود است اما باعث وارد آمدن ضربات مهلکی بر داعش گردیده است و در حملات شنبه شب نیز یک کاروان نظامی داعش مورد هدف قرار گرفت که در این حمله 17 تروریست کشته شده و 8 اتومبیل داعشی‌ها از بین رفت.

۴۲۴۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 497786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =