عوامل انیمیشن «دیرین دیرین» در کافه خبر/ علی درخشی: تلاش می‌کنیم به دام نصحیت‌های باسمه‌ای نیفتیم

علی درخشی و محمدرضا علیمردانی، کارگردان و گوینده انیمیشن «دیرین دیرین» میهمان کافه خبر شدند تا درباره این کار و وضعیت انیمیشن سخن بگویند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در بخشی از این مصاحبه علی درخشی انیماتور، کارگردان و نویسنده این انیمیشن درباره این که چطور سعی میکنند از فضای نصیحت کردن مخاطب و شعار دادن فاصله بگیرند و پیام خود را به او منتقل کنند اظهار داشت: «ما همین نکته را تبدیل به ابزار کردیم. یعنی چون میدانیم که مخاطب دوست ندارد نصیحت شود آن را تبدیل به ابزار میکنیم و وقتی در پایان کار مینویسیم «نصیحت امروز» در واقع با تبدیل کردن این موضوع به یک موضوع طنز سعی میکنیم زهر ماجرا را بگیریم. گاهی میآییم و موضوعات بیربط را به اصل ماجرا ربط میدهیم. یعنی گاهی موضوعاتی که از ما خواسته شده اصلا به قصه نوشتن راه نمیدهد برای همین معکوس عمل میکنیم. مثل قسمت «وصل یار» که کاراکتر خواب میدید مرده و در آن دنیا دارد راه میرود و پدرش را میبیند که دارد آوازی درباره وصل یار میخواند. وقتی بیدار میشود به سراغ «وی» میرود و از او میپرسد که تعبیر این خواب چیست و «وی» به او پاسخ میدهد که وصل یار تعبیرش اتصال به شبکه فاضلاب است.» 

درخشی افزود: «در این گونه موارد چارهای نداریم ولی میدانیم که مخاطب با این ترفند میخندد و موضوع مورد نظر بیشتر به خاطرش میماند. به هر صورت همه تلاشمان را میکنیم که در دام نصحیتهای باسمهای نیفتیم.» 

محمدرضا علیمردانی گوینده این نریشن هم درباره این کار گفت: «واقعیت این است که ما خیلی ایدههای بیشتری داریم که برای این کار خرج کنیم اما مشکل اینجاست که محدودیتها این اجازه را به ما نمیدهند. درواقع چالش ما این کمبود ایده نیست بلکه درد، دور ریختن ایدههاست. بعضيوقتها در استودیو آنقدر ایدههای خوبی به ذهنمان میرسد که هیچ کدام از فرط خنده نمیتوانیم روی صندلی بند شویم ولی بعد مجبوریم آن را قلع و قمع کنیم.» 

 

مشروح این کافه خبر را به زودی در خبرآنلاین بخوانید. 

۵۸۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 497725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بینظیر A1 ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۰
    8 0
    سلام واقعا دیرین دیرین عالیه من متنشو هم میخونم و تصور میکنم خندم میگیره دستشون درد نکنه برامون طنز آموزنده میسازن
  • بی نام IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۰
    2 0
    علی درخشی، پر از ایده و خلاقیته
  • دیرین دیرین IR ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۰
    1 0
    دیرین دیرین