انتقاد کفاشیان از دخالت دولت عربستان در فوتبال

رئیس فدراسیون فوتبال می گوید فدراسیون فوتبال عربستان تحت تاثیر دولت این کشور قرار دارد.

علی کفاشیان می گوید ایران از تیم های عربستانی میزبانی می کند. او درباره آخرین اتفاقات و اخبار درباره احتمال گرفتن میزبانی از ایران، می گوید: «هیچ گونه نامه‌ای از سوی AFC به دست ما نرسیده است. مانند گذشته در لیگ قهرمانان آسیا شرکت می‌کنیم و در ایران هم میزبان بازی‌های خودمان خواهیم بود. ایران کشوری امن است و این را AFC و فیفا می‌دانند.»
او با انتقاد از دخالت دولت عربستان در ماجراهای اخیر توضیح می دهد: « رابطه ما با مسئولان فدراسیون فوتبال عربستان خیلی خوب است و در حال حاضر اگر مشکلی پیش آمده به خاطر دخالت هایی است که دولت عربستان کرده است. این هم مغایر با قوانین فیفاست.»
علی کفاشیان همچنین درباره تاریخ دقیق برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال می گوید: «احتمالا بیست و سوم تا بیست و پنجم اسفند خواهد بود.» رئیس فدراسیون در پاسخ به این سوال که ماجرای سن کاندیداها از 35 تا 65 سال و تبدیل آن به 37 تا 70 سال چیست، می گوید: «فیفا محدودیت سنی ندارد و از طرفی امید به زندگی در ایران زیاد است. ما این مساله را گذاشته‌ایم تا افراد بیشتری بتوانند شرکت کنند.»

رییس فدراسیون فو‌تبا‌ل در ادامه ضمن تاکید بر حق ایران در برگزاری بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا در این کشور، می گوید: «ما ایران را به هیچ وجه ناامن نمی‌دانیم و بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا در ایران برگزار می‌شود. ما با AFC و فدراسیون‌های فو‌تبا‌ل کشورهای عربی هم همواره همکاری داشته‌ایم. شعار جدایی "سیاست از ورزش" باید اجرا شود و نباید مسائل دیگر به ورزش راه پیدا کند.»

کفاشیان ا‌دا‌مه‌ می دهد:«ما به این نگاه نمی‌کنیم که رییس AFC یک بحرینی است. البته ما با رییس فدراسیون فو‌تبا‌ل بحرین همه رابطه خوبی داریم، ولی حق ما این است که مسائل سیاسی نباید وارد ورزش شود. تیم‌های عربی باید به ایران بیایند و در ایران بازی کنند تا ببینند این جا خیلی امن‌تر از عربستان است. اگر بنا به ادعاها باشد، ما چند برابر آنها ادعا داریم. یک اتفاقی رخ داده که مسئولان ما هم آن را محکوم کرده‌اند و نباید از این مساله استفاده‌های دیگر شود. فو‌تبا‌ل حرف ما است و باید مساله آن را از سیاست جدا کرد.»

252 43

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 497679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =