پرواز شماره 277 هواپیمایی ایران ایر با هواپیمای بوئینگ 727 در 19 دی سال 1389 در روستای قره حسنلوی ارومیه سقوط کرد و الان 5 سال از این حادثه گذشته است...

سینا افشاریان - 1825 روز قبل ، روستای قره حسنلو در ساعت 19:45 شاهد اتفاقی بود که مردم ارومیه را عزادار  کرد.

بیش از 90 مسافر آماده می شدند که دقایقی دیگر با فرود در فرودگاه ارومیه ، به شهر خود بازگردند ولی تنها ثانیه هایی بعد از اولین تلاش برای فرود ، هواپیما در روستایی در نزدیکی فرودگاه به زمین برخورد و 80 مسافر و خدمه کشته شدند.

این اتفاق آنقدر ناراحت کننده بود که وزیر وقت راه و ترابری ساعاتی بعد از این اتفاق ناخوشایند ، خود را به محل حادثه رساند.

در ساعات اولیه این حادثه ، آنقدر اخبار متناقض مخابره شد که خانواده های مسافرین دچار استرس فراوانی شدند از کشته شدن همه مسافرین تا اعلام کشته شدن 30 نفر و در نهایت مقصر شناخته شدن خلبان و اعلام مرگ 80 نفر.

اما روستائیان اطراف که متوجه چنین اتفاقی شدند ، با حضور در محل حادثه ضمن کمک به بازماندگان شتافتند که همین حرکت آنها باعث جلوگیری از کشته شدن بازماندگان این حادثه بود.

بهرحال بعد از گذشت 5 سال از این حادثه دردناک ، اعلام رسمی اشتباه خلبان و هوای نامناسب بعنوان دلایل این سقوط ، موضوع این حادثه برای مردم ارومیه و بخصوص روستای قره حسنلو تازگی دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =