شیخ سلمان به خاطر انتخابات فیفا به درخواست عربستان تن می دهد؟

خبرهای رسیده حکایت از آن دارد که ایران برای میزبانی کشور لبنان را پیشنهاد داده ولی عربستان قطر را.

داریوش سعیدی-خبرگزاری خبرآنلاین؛ امروز جلسه مهمی در ایران برگزار می شود؛ جلسه مسئولان رده بالای فدراسیون فوتبال و وزیر ورزش. از آنجا که فوتبال ناخواسته اسیر بازی سیاس شد، علی کفاشیان از وزارت ورزش درخواست کرد تا در اتخاد موضعگیری ها، به فدراسیون فوتبال کمک کند. البته رئیس فدراسیون فوتبال معتقد است نباید مانند عرب ها موضع تند گرفت و برآتش این جنگ افزود: «ما نباید تنش را زیاد کنیم چون این مسئله فوتبال ارتباطی ندارد.»
اما عربستانی ها خیلی زود مسایل سیاسی را وارد فوتبال کردند. بن مساعد رئیس باشگاه الهلال اولین فردی بود که اعلام کرد اجازه نمی دهد باشگاهش وارد ایران شود. پس از او هم نوبت به رئیس باشگاه الاهلی رسید و در نهایت هم فدراسیون فوتبال عربستان اعلام کرد اجازه می دهد تیم های باشگاهی و ملی شان به ایران و بیاید و ایرانی ها هم به عربستان سفر کنند. روز پنجشنبه در جلسه هیات رئیسه فدراسیون فوتبال عربستان، در این باره اعضا به بحث و گفت و گو نشستند و به این جمع بندی رسیدند که تصمیم خود را قطعی و نامه ای هم به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال کنند. به محض انتشار این خبر، مسئولان فدراسیون هم تصمیم گرفتند تا امروز همراه با وزیر ورزش تشکیل جلسه دهند. حتی روز گذشته رئیس کمیته داوران عربستان هم اعلام کرد برای همراهی با دولت و فدراسیون عربستان، اجازه نمی دهد تا داوران شان به ایران سفر کنند؛ تصمیم که کاملا نشان می داد تا چه اندازه عربستانی ها فوتبال را با سیاست قاطی کرده اند.
از کنفدراسیون فوتبال عربستان هم خبرهای خوبی برای ایران به گوش نمی رسد. هر چند تاج رئیس سازمان لیگ در تازه ترین گفت و گوی خود اعلام کرد می توانند امنیت تیم های عربستانی را در ایران تامین کنند ولی با نامه فدراسیون عربستان و همینطور ارسال فیلم هایی که از اعتراض های مقابل سفارت این کشور در تهران تهیه شده، کنفدراسیون میزبانی را از ایران می گیرد. نکته مهم اینجاست که در آستانه انتخابات فیفا، شیخ سلمان به هیچ وجه دوست ندارد آرای خود در آسیا را در خطر ببیند. در حال حاضر چند کشور عربی علیه فوتبال ایران موضع گیری کرده اند، کشورهایی که هم پیمان هایی هم دارند. انتخابات فیفا روز هشتم اسفندماه امسال در سوئیس برگزار می شود و قبل از آن، هفته اول لیگ قهرمانان برگزار می شود که در یکی از بازی ها الهلال در تبریز با تراکتورسازی بازی دارد.
اگر کنفدراسیون به حرف های عرب ها بی اعتنا باشد، بی شک در انتخابات فیفا تعدادی ریزش رای خواهد داشت ولی اگر قبول کند و میزبانی را از ایران بگیرد، تنها ممکن است رای ایران را از دست دهد که البته بعید به نظر می رسد کفاشیان به خاطر رابطه اش با شیخ سلمان، از او حمایت نکند.
تمام شواهد در حال حاضر گویای آن است که میزبانی را از ایران خواهند گرفت. دیروز حتی در توئیترهای عربی خبری پیچید که عربستان قطر را برای میزبانی پیشنهاد داده اما ایران اعلام کرده در لبنان بازی می کند. باید منتظر ماند و دید در جلسه سالانه کنفدراسیون که به زودی در قطر برگزار می شود، AFC چه تصمیمی خواهد گرفت اما آنچه قوی تر از روزهای گذشته به گوش می رسد، گرفتن میزبانی از ایران است.

252 43

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 497313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =