تسنیم نوشت: معاون وزیر خارجه و رئیس سازمان کمک‌های انسان‌دوستانه سوئیس گفت: حمایت و کمک‌های بشردوستانه جمهوری اسلامی ایران در حل بحران سوریه بسیار مهم و مؤثر است.

مانوئل بسلر معاون وزیر خارجه و رئیس سازمان کمک‌های انسان‌دوستانه سوئیس روز چهارشنبه در نشست سه‌جانبه ایران، سوریه و سوئیس درباره حل بحران انسانی سوریه با تقدیر از دولت جمهوری اسلامی ایران برای برگزاری این نشست افزود: ما در حال انجام فعالیت‌های بشردوستانه در سوریه هستیم و خواهان افزایش کمک‌های بشردوستانه ایران در این زمینه هستیم که این فرآیند را تسهیل ببخشیم.

معاون وزیر خارجه سوئیس افزود: حضور هیئت سوری در تهران نشان می‌دهد که با وجود تمام مشکلات سیاسی موجود در کشور، مسائل انسانی را فراموش نمی‌کنند.

وی ضمن تشکر از دولت سوریه که با وجود مشکلات موجود در این کشور در این نشست حضور یافت، گفت: سوریه در پیگیری امور و گروه کار فنی که با ریاست معاونت گروه کمک رسانی تشکیل شده، تلاش‌ها و کمک‌های بسیاری انجام داده است.

بسلر افزود: به همکاری‌های مرحله به مرحله نیاز داریم که امیدواریم این نشست باعث افزایش همکاری و تلاش‌های انسان‌دوستانه ایران شود.

در نشست سه‌جانبه بررسی راه‌های کمک‌های انسان‌دوستانه به سوریه حسین امیرعبداللهیان معاون عربی ــ آفریقای وزیر امور خارجه، منوئل بستلر معاون وزیر خارجه سوئیس و رئیس سازمان کمک‌های انسان دوستانه و احمد عرنوس دستیار وزیر خارجه سوریه حضور دارند.

در این نشست درباره چگونگی کمک به آوارگان سوری و نیز گفتگوهای سوری ــ سوری معاونان دستگاه دیپلماسی سه کشور رایزنی‌های لازم به عمل می‌آید.

موضوع دیگر این نشست، تحولات منطقه اعلام شده است.

5050

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 496624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =