آیات نوری همدانی و مکارم شیرازی به قطع روابط دیپلماتیک برخی کشورها با ایران واکنش نشان دادند. از منظر این دو مرجع عظام تقلید، از قطع ارتباط عربستان چندان نباید نگران بود.

‌آیت‌الله مکارم‌شیرازی در جلسه درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم در این زمینه گفت: قطع روابط دیپلماتیک از سوی برخی دولت‌های ضعیف و ناتوان که هیچ نقش و جایگاهی در جهان ندارند، موضوعی نیست که برخی به خاطر آن نگران شده‌اند.

آنگونه که ایسنا نوشته است، این مرجع تقلید در جلسه درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم، افزود: برخی وقتی می‌شنوند عربستان قطع رابطه کرده و چند کشور جیره خوار به دنبال آنها اقدامی انجام داده‌اند، هول می‌شوند و خیال می‌کنند آسمان به زمین آمده است. هیچ مهم نیست، برخی رابطه‌ها گاهی برای انسان عیب است و قطع آن رفع عیب به حساب می‌آید.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی افزود: این که چند مزدور پول بگیرند و به دنبال سعودی‌ها حرکات ناموزونی انجام دهند، چندان اهمیتی ندارد. آن هم کشورهایی که هیچ نقشی در دنیا ندارند و دولت‌هایی ناتوان و ضعیف محسوب می‌شوند. اینها چیزی نیست که در روحیه ملت ما تاثیر بگذارد.

وی گفت: روزی می‌رسد که همین‌ها با التماس بر می‌گردند و تقاضای ارتباط و برقراری روابط دیپلماتیک می‌کنند، دنیا در پی اعدام عالم شجاع و بیگناه این‌ها را محکوم کرد. گفتند کاری کنیم که این اثر برچیده شود و آمدند این بازی را راه انداختند. تعرض و تخریب برخی اماکنشان نیز بهانه به دستشان داد که البته همه مسئولان این حرکت را نادرست خواندند و از پیگیری این مساله خبر دادند.

وی بیان کرد: امروز پرده‌ها کنار رفته و باطن سعودی‌ها هویدا شده است، یکی از مطبوعات غربی نوشته بود عربستان سعودی نفت، خرما و تروریسم صادر می‌کند، برای غربی‌ها نیز این مساله به وضوح ثابت شده است.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با بیان این‌که «زادگاه و کانون تروریست‎ها عربستان سعودی است» گفت: اندیشه‌های تکفیری همچنان در مدارس این کشور تدریس می‌شود، علما باید ریشه‌های این اندیشه را با استدلال و منطق بزنند، تا افراد فریب آنها را نخورند. ما به سهم خودمان اقداماتی انجام داده‌ایم و در آینده نیز فعالیت‌هایی انجام خواهیم داد.

این مرجع تقلید یادآور شد: ریشه تمام مشکلاتی که در منطقه داریم به وهابیت تفکیری بر می‌گردد. اینها تا این اعتقادات را رها نکنند و به صفوف امت اسلام برنگردند مشکل پا برجا خواهد بود.

آیت‌الله مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: البته دشمن نیز به این مسائل دامن می‌زند، آنها با ترفند جنگ مذهبی و شیعه و سنی می‌خواهند اهداف و نقشه‌های شوم خود را عملی کنند.

آیت‌الله نوری‌همدانی: از قطع ارتباط عربستان با ایران ناراحت نیستیم

آیت‌الله نوری‌همدانی به قطع روابط دیپلماتیک از سوی عربستان سعودی اشاره کرد و گفت: ما از این قطع ارتباط ناراحت نیستیم.

این مرجع تقلید نیز در جلسه درس خارج خود در مسجد اعظم قم گفت: حاکمیت کشور را عربستان را دارای یک مذهب دروغین و عامل اختلاف در جهان اسلام و نوکر آمریکا و صهیونیست‌ها می‌دانیم.

وی با بیان این‌که «جهان اسلام فاجعه منا و جریان اعدام روحانی مظلوم و شجاع شیخ نمر را فراموش نخواهد کرد» گفت: عربستان سعودی برای تطهیر خود و انحراف افکار عمومی جهان از جنایاتی که مرتکب شده و می‌شود، هر روز بازی جدیدی ایجاد کرده و با ارتکاب جنایت تازه کارنامه سیاه خود را سیاه‌تر می‌کند.

27213

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 496601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سینا۶ IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    3 0
    اایکاش این عزیزان کمی هم بفکرخانواده هایی بودن که ازنون خورده افتادن
  • سجاد IR ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    3 0
    ما باید از قطع رابطه با هر کشور مسلمان نگران باشیم. ما باید از قطع رابطه با هر کشور همسایه نگران باشیم. ما باید از قطع رابطه با هر کشور موثر نگران باشیم.
  • بی نام A1 ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    3 0
    موضوع حمله به سفارتخانه مي باشد و همه بايد اينگونه رفتارهاي وحشيانه را محكوم كنند