ایسنا نوشت: مقام‌های چین امروز (چهارشنبه) ساکنان منطقه‌ای در مرز این کشور با کره شمالی را بعد از حس شدن زمین‌لرزه‌های ناشی از آزمایش هسته‌ای کره شمالی از محل سکونتشان تخلیه کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ به نقل از خبرگزاری فرانسه، شبکه خبری رسمی چین CCTV گزارش داد، مردم ساکن مناطق نزدیک به مرز با کره شمالی به وضوح صبح امروز زمین‌لرزه‌هایی را بعد از آنکه پیونگ‌یانگ اعلام کرد یک بمب هیدروژنی را آزمایش کرده احساس کردند.

در این گزارش عنوان شد که مناطقی که این زمین لرزه ها در آنها احساس شد شامل مناطق یانجی، هونچون و چانگبی در استان جیلین که نزدیکترین مناطق به مکان آزمایش هسته‌ای کره شمالی بوده‌اند، هستند.

شبکه رسمی چین اعلام کرد که ساکنان منطقه یانجی به وضوح در منازلشان دیدند که وسایل خانه برای چندین ثانیه به لرزش در آمد و برخی شرکتهای این منطقه کارمندانشان را از دفاتر تخلیه کردند. همچنین دانش آموزان یک دبیرستان نیز مشاهده کردند که زمین حیاط مدرسه شکاف برداشت و امتحان آنها نیمه‌کاره ماند.

چین نزدیک ترین همپیمان دیپلماتیک کره شمالی و تامین کننده اصلی مالی و تجاری این کشور است اما نارضایتی پکن از بلندپروازی‌های هسته‌ای کره شمالی در حال افزایش است و مکررا خواهان آرامش در شبه‌جزیره کره شده است.

ماه گذشته میلادی کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی ادعا کرده بود که این کشور توانسته یک بمب هیدروژنی را تولید کند اما در آن زمان اکثر کارشناسان بین‌المللی این ادعا را زیر سوال برده بودند و حتی پس از آن که کره شمالی امروز از آزمایش بمب هیدروژنی توسط خود خبر داد همچنان این کارشناسان نسبت به آن تردید دارند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 496590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =