ایرنا نوشت: وکیل سازمان تامین اجتماعی گفت: واگذاری شرکت های تامین اجتماعی از سوی سعید مرتضوی به بابک زنجانی عین تبانی است.

مجتبی نظری روز چهارشنبه در زمان اعلام تنفس دومین جلسه دادگاه سعید مرتضوی در جمع خبرنگاران افزود: در خصوص واگذاری شرکت های سازمان تامین اجتماعی به بابک زنجانی اهمال کاری شده و این جرم بزرگی است که این پول ها به آدم های متعدد داده شود.

وی تصریح کرد: وقتی فردی با اطلاعات حقوقی و بعنوان دادستان سابق وارد عرصه ای می شود و 444 هزار میلیارد ین ژاپن بدون هر نوع مزایده و کارشناسی یک شبه وارد تفاهم می شود از دید ما عین تبانی است.
نظری افزود: این موضوع باید برای وی منفعتی داشته باشد وگرنه نمی آید مهمترین شرکت های سود ده سازمان تامین اجتماعی را به دیگری بدهد.
وکیل سازمان تامین اجتماعی گفت: اگر تحریم ها هزاران بدی برای ما داشتند اما اینکه جلوی این موضوع را گرفت، به نفع ما بود.
وی خاطرنشان کرد: اگر دولت یازدهم و مدیرعامل جدید سازمان تامین اجتماعی نبود اکنون همه شرکت های سود ده این سازمان به جیب زنجانی می رفت.
وی همچنین در خصوص ادعایی از سوی مرتضوی مبنی بر کمک به یتیمان با استفاده از بودجه سازمان تامین اجتماعی گفت: مدیر سازمانی نمی تواند از بودجه ای که در اختیار دارد به فرد دیگری (معاون رییس جمهوری) بدهد و آن فرد پول را به یتیمان بدهد.
نظری افزود: ما معتقدیم که این پول به جیب آقایان رفته نه یتیم ها، نماینده مجلس مگر شاگرد وی بوده که پول این سازمان را به یتیمان داده است.
وکیل سازمان تامین اجتماعی گفت: ما دلمان برای دو میلیارد تومان که به اسم یتیمان هزینه شده است نمی سوزد بلکه دلمان برای از بین رفتن قوانین می سوزد.
نظری گفت: از تمام هزینه هایی که به صورت غیرقانونی در مدت تصدی مرتضوی انجام شده در دو ماهی بوده که هیچ مصوبه ای از هیات مدیره نداشته است.
دومین دادگاه رسیدگی به پرونده سعید مرتضوی در خصوص تامین اجتماعی امروز - چهارشنبه - در شعبه 1057 دادگاه کارکنان دولت به ریاست قاضی حیدری در حال برگزاری است و قرار است ادامه آن بعد از ظهر برگزار شود و به احتمال قوی جلسه سوم یا به نوعی آخرین جلسه این دادگاه شنبه هفته آینده برگزار شود.
نخستین جلسه دادگاه سعید مرتضوی با موضوع شکایت شکات خصوصی صبح روز دوشنبه درشعبه 1057 دادگاه کیفری 2 تخلفات کارکنان دولت به ریاست قاضی حیدری برگزار شد.
در این جلسه از دادگاه، عباس پالیزدار به عنوان شاکی ردیف اول و مصطفی ترک همدانی وکیل شکات سازمان تامین اجتماعی به عنوان شاکی ردیف دوم حضور داشتند.
در آغاز نخستین جلسه دادگاه سعید مرتضوی به دستور قاضی دادگاه، شکایت عباس پالیزدار مبنی بر افترا و اعتراض به بازرسی از منزلش در زمان ریاست مرتضوی بر دادستانی تهران مطرح شد و این موضوع مورد بررسی قرار گرفت.
سپس، مصطفی ترک همدانی با حضور در جایگاه، شکایت شکات سازمان تامین اجتماعی را قرائت کرد که به دلیل ضیق وقت، بررسی شکایت قرائت شده به تاریخ بعدی دادگاه مرتضوی موکول شد.

۴۲۴۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 496556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    0 0
    وکیل سازمان تامین اجتماعی گفت: ما دلمان برای دو میلیارد تومان که به اسم یتیمان هزینه شده است نمی سوزد بلکه دلمان برای از بین رفتن قوانین می سوزد. والا ما دلمون واسه یک میلیون پول هم میسوزه چی برسه به دو میلیارد