مظفر خبر داد: از 108 تذکر به رییس جمهوری تنها 10مورد به عملکرد وی ارتباط دارد

خانه ملت نوشت: معاون نظارت مجلس گفت: در 6 ماهه اول سال چهارم دوره نهم مجلس در مجموع 10 تقاضای تحقیق و تفحص جدید به هیات رییسه تقدیم شده و در مجموع درخواست های تحقیق و تفحص از ابتدای دوره نهم مجلس 182 فقره بوده است.

حسین مظفر در تشریح مهم ترین محورهای گزارش عملکرد نظارتی مجلس از 7 خردادماه سال جاری تا 6 آذرماه اظهارداشت: در 6 ماه اول اجلاسیه چهارم مجلس نظارت های قوه مقننه، در چند زمینه صورت گرفته است.

نماینده مردم تهران در مجلس  ادامه داد: در حوزه نظارت بر ابلاغ و انتشار قوانین در 6 ماهه اول اجلاسیه چهارم 33 قانون به رییس جمهوری ابلاغ شده است.

مظفر در خصوص تعداد تذکرات کتبی نمایندگان به وزراء و رییس جمهوری گفت: در 6 ماهه اول از اجلاسیه چهارم جمعا 1674 فقره تذکر کتبی به وزرا و رییس جمهوری داده شده که از این تعداد 247 فقره از تذکرات خطاب به رییس جمهور بوده است.
وی ادامه داد: وزیر اطلاعات تنها در 6 ماهه مذکور 7 فقره تذکر دریافت کرده و نکته دیگر اینکه از 247 تذکر رییس جمهوری تنها 25 مورد مربوط به عملکرد ایشان بوده و مابقی تذکرات در خصوص عملکرد دستگاه های زیرمجموعه رییس جمهور بوده است.

معاون نظارت مجلس همچنین درمورد تذکرات شفاهی نمایندگان به وزرا، مسئولان اجرایی و رییس جمهوری گفت: نمایندگان مجلس در 6 ماهه اول از اجلاسیه چهارم جمعاً 782 فقره به وزرا و مسئولان اجرایی تذکر شفاهی داده اند که از این تعداد 656 مورد تذکر شفاهی به هیات وزیران بوده و رییس جمهوری با دریافت 108 فقره تذکر بیشترین مخاطب تذکر شفاهی بوده است.

مظفر ادامه داد: وزرای اطلاعات و دفاع هر کدام با دریافت دو فقره تذکر کمترین تذکر را از نمایندگان مجلس دریافت کرده اند.

وی تصریح کرد:البته از 108 تذکر به رییس جمهوری تنها 10 مورد به عملکرد وی ارتباط دارد و مابقی تذکرات درخصوص عملکرد دستگاه های زیرمجموعه رییس جمهوری بوده است.

معاون نظارت مجلس درباره سوال نمایندگان از وزرا افزود: در مجموع 452 سوال به هیات رئیسه مجلس تقدیم شده که به کمیسیون تخصصی ارجاع داده شده و از مجموع سوالات به 59 سوال در کمیسیون رسیدگی و در آنجا موضوع خاتمه یافته است.

البته یک سوال با درخواست نماینده سوال کننده به حالت تعویق درآمده و مابقی سوال ها در کمیسیون در دست رسیدگی است. در بین کمیسیون ها، کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با 60 سوال بیشترین و کمیسیون برنامه و بودجه با 3 سوال کمترین سوالات ارجاعی را به خود اختصاص داده اند.

وی درخصوص تحقیق و تفحص نیز گفت: در 6 ماهه مذکور در مجموع 10 تقاضای تحقیق و تفحص جدید به هیات رئیسه مجلس تقدیم شده و جمعا درخواست های تحقیق و تفحص از ابتدای دوره نهم مجلس 182 فقره بوده است که از این تعداد درخواست تحقیق و تفحص پرونده 131 تقاضا مفتوح و پرونده 51 تحقیق و تفحص مختومه است که گزارش نهایی 6 پرونده نیز در صحن علنی مجلس قرائت شده است.

نماینده مردم تهران در مجلس  درخصوص رأی اعتماد یا سلب اعتماد از وزیران گفت: در 6 ماهه نخست اجلاسیه چهارم طرح استیضاح دو وزیر دولت یازدهم مطرح شد و نمایندگان مجلس وزرای آموزش و پرورش و راه و شهرسازی را استیضاح کردند و مجدداً به این وزیران رأی اعتماد دادند.

مظفر درباره عملکرد کمیسیون اصل 90 قانون اساسی مجلس گفت: در بازه زمانی مذکور 1576 فقره شکوائیه در کمیسیون اصل 90 به ثبت رسیده و جهت رسیدگی به شکایاتی که در صلاحیت کاری کمیسیون تشخیص داده شده 1791 فقره مکاتبه با دستگاه های ذی ربط صورت گرفته و 1994 فقره جوابیه اعم از واسطه ای و قطعی برای پاسخ به این شکایات ثبت شده و 255 فقره پاسخ دستگاه ها برای شکایات ارسال شده است.

27220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 496516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =