نماینده مردم تهران در مجلس می گوید: به نظر من پاشنه آشیل ائتلاف اصولگرایان جبهه پایداری است که می تواند شب آخر لیستی را بدهد که تعدادی را حذف کند.

نشست هم اندیشی شورای مرکزی جمعیت پیشرفت و عدالت با احمد توکلی، نماینده مردم تهران در مجلس برگزار شد که در ابتدای این نشست حسین قربان زاده دبیر کل  این تشکل سیاسی  از روند بازآرایی و سیر فعالیت‌های اآن گزارشی ارائه کرد.

در ادامه سخنان توکلی را به نقل از فردا بخوانید:

* در داخل در سه دوره بعد از جنگ همین نظریه در دولت‌ها اجرایی شده و در این منظر تفاوتی میان خاتمی و احمدی نژاد و هاشمی نیست.

* اقتصاددان‌ها به این نتیجه رسیدند که مولفه‌های اخلاقی و عدالت را باید در مدل‌های اقتصادی خود بیاورند اما هنوز در کشور ما مدیران ارشد به این نتیجه نرسیده اند.

*برای جمهوری اسلامی حتما کودتای نظامی، حمله دشمنان خارجی، و حتی انقلاب مخملی تهدید جدی و خطر ساز محسوب نمی‌شود بلکه مهمترین خطر پیش روی جمهوری اسلامی فساد اقتصادی است که می‌تواند به اسقاط نظام منجر شود.

* مرحله پیشرفته‌ای از فساد در یک کشور فساد سیستمی است که در آن مدیران و مسئولان اجرایی و نظارتی کشور دچار فساد می‌شوند. این شرایطی است که مبارزه با آن مشکل است اما شرایط بدتر وقتی است که فاسدان در مجاری قانون‌گذاری کشوری وارد شوند در این‌جاست که فساد عملا قانونی انجام می‌شود و این مرحله‌ی خطر ناکی است که کشور ما در آستانه آن قرار گرفته است.

* کشور های موفق در این شرایط اقدام به تشکیل نهاد جداگانه ای برای مبارزه با فساد کرده اند که زیر نظر شخص اول مملکتشان اداره می‌شود، البته سازمان‌های مردم نهاد نیز می‌توانند برای این اقدامات مفید باشند.

* جلسات ائتلاف اصول‌گرایان بیشتر محل چانه‌زنی‌ها و سهم خواهی‌های سیاسی است و نتیجه آن هم همین می‌شود که در نهایت نمایندگانی انتخاب می شوند که در راستای فساد اقدام موثری و مهمی انجام نمی‌شود.

* گریزی از ائتلاف نیست و ما در مقابل رقیبی هستیم که اصلاح طلب‌ها هستند که اشخاص سکولار در بین آن‌ها موجود و موثرند، البته دربین آنها متدینین و افراد پایبند به اصول انقلاب هم هستند اما در برابر اقدامات این افراد ساکتند.

* ایراد اصول گرایان هم غفلت از حقوق شهروندی و آزادی در کشور است و البته در هر دو جریان قدرت طلب و فرصت طلب وجود دارد.

* انتخاب روحانی نتیجه اشتباهات اصول گرایان در انتخابات 92 بود و اگر دوستان عاقل بودند در حال حاضر فرد دیگری رییس جمهور بود.

* در انتخابات 84 هم اگر دوستان عقل به خرج می دادند به جای احمدی نژاد، قالیباف رییس جمهور می شد که این اتقاق نیفتاد.

*{ در پاسخ به سئوالی درباره انتخابات 88} من در آن دوره گفتم که به نظر من احمدی نژاد و موسوی یک تیپ آدم بودند با این تفاوت که احمدی نژاد جسارت بیشتری داشت برای همین اشتباهات بزرگتری داشت این را با تاریخ و سند اثبات کردم.در عین حال اضطرارا به احمدی نژاد رای می دهم.

*ترکیب طرفداران احمدی نژاد به شکلی است که نمی توانند جلو ولی فقیه بایستند اما ترکیب طرفداران موسوی به شکلی است می توانند این کار را بکنند که دیدیم و کردند. البته احمدی نژاد خواست و نتوانست و موسوی خواست و توانست این کار را انجام بدهد.

*{ در پاسخ به سوالی در باره حضور اعضاي جبهه یکتا  و وزرای دولت احمدی نژاد در ائتلاف اصولگرايان} اگرچه اگر من قرار بود تصمیم بگیرم اجازه به حضور این ها نمی دادم چرا که به واسطه احمدی نژاد دور هم جمع شده اند اما به هر حال الان هستند و شخصا هم انسان های اصول گرایی هستند.

* به نظر من پاشنه آشیل ائتلاف اصولگرايان، جبهه پایداری است که می تواند شب آخر لیستی را بدهد که تعدادی را حذف کند و افراد خودش را اضافه کند و در نتیجه برخی رای نیاورند و رای آنها شکسته شود. این اقدامی است که در مجلس قبلی انجام دادند.

17220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 496490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • saeed IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    6 0
    اقای توکلی فقط شما عقل دارید؟؟؟؟؟؟؟؟ در خود چه دیدید ؟؟؟؟ چه کار کردهاید برای مملکت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ایرانی A1 ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    6 0
    چرا تو اون هشت سال به این چیزها فکر نکردی نون به نرخ روز خور؟؟
  • بی نام A1 ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    8 0
    آقای توکلی اصولگرایان منجمله جنابعالی مسئول ویرانی هشت ساله دولت مهرورزی هستید. خواهشا مسئولیت بپذیرید و شانه خالی نکنید.
  • بی نام IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    4 0
    تیتر: انتخاب روحانی نتیجه اشتباهات اصول گرایان در انتخابات 92 بود.
  • مجید A1 ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    3 1
    از صراحت لهجه اقای نوکلی ممنون هستم . ایشان در این مصاحبه یا پرسش وپاسخ در دو جا علنا هم جناحی های خود را بی عقل نامیده و نگرانی خود را هم اعلام کرده است
  • گگه IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    1 6
    آقای توکلی آن سالی که کاندیداشدی وآستین کوتاه درمحفل تبلیغاتی درمشهد حاضر شدی تو را شناختیم . ضمنآ همین حالا احمدنژاد رای سال88 رادارد.غضه نخور
  • بی نام A1 ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    2 0
    تو خودت پاشنه آشیل نظامی
  • بی نام IR ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    2 0
    شما برای همه تکلیف تعیین می کنی عجب اوضاعی شده است
  • بی نام A1 ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    5 1
    اصولگرایان در شرایط برابر و حضور حداکثری مردم هیچ شانسی ندارند مخصوصا با کارنامه درخشانی که در دولت و مجلس های گذشته به جا گذاشتند
  • بی نام IR ۰۴:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
    2 1
    آفرین به آقای توکلی ایشان و خیلی از عامه مردمم فهمیدند جبهه پایداری باعث تضعیف اصولگرایان می شود ولی یک سری از خواص اصولگرایان یا نمی فهمند یا صلاح نیست بفهمند
  • فریبرز A1 ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
    8 2
    اصولگرا و پایداری جایگاه مردمی ندارن
  • بی نام IR ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۴
    1 0
    خدا کند کسانی در مجلس و دولت باشند که دلشان برای مردم دلشکسته و پریشان حال ایران بسوزد و تمام همت خویش را صرف رشد معنوی و مادی مردم کنند مهم نیست از چه جناحی باشد بیشتر این جلسات حزبی و دور هم نشینی ها بازی های بزرگسالان است چه اصول گراها و چه اصلاح طلبان همه این ها با جیب های پر و بدون دغدغه دور هم می نشینند تا برای نسل سرگردان و پریشان ایران برنامه ریزی کنند ؟