روزنامه آرمان نوشت: فائزه و فاطمه دختران آیت‌ا... هاشمی‌رفسنجانی هستند که دختر بزرگ یعنی فاطمه کاندیدای انتخابات مجلس است. فائزه هم ترجیح داد صحنه را برای خواهر و برادرش یعنی فاطمه و محسن خالی کند.

او چندي پيش گفته بود كه اگر مردم پرشور وارد صحنه انتخابات شوند قطعا تندروها رأي نخواهند آورد و امروز هم مي‌گويد كه اين تندروها احساس خطر كرده‌اند. فائزه هاشمي به تحليل انتخابات اسفندماه پرداخت و به از حضور افراد در چند ليست انتقاد كرد.

فائزه هاشمي گفت: در صورت وجود افراد مشترك بين دو حزب بايد به اين نكته توجه كرد در مواقعي كه رأي‌گيري‌هاي حساسي مانند انتخاب رئيس مجلس صورت مي‌گيرد، اصولگرايان حاضر در ليست اصلاح‌طلبان به چه كسي راي مي‌دهند و در سمت روبه‌رو نيز اصلاح‌طلبان حاضر در ليست اصولگرايان چه فردي را انتخاب خواهند كرد. به‌طور قطع در چنين شرايطي تعارض ايجاد مي‌شود و وضعيت آرا چندان مشخص نخواهد شد.

اين نماينده دوره پنجم مجلس افزود: تلاش‌هاي صورت گرفته براي تخريب برخي چهره ها و برهم زدن تجمعات در نهايت به نفع اصلاح‌طلبان و به نفع عموم جامعه مي‌شود، چون اينگونه اعمال نشان‌دهنده احساس خطر كردن تندروها است که از طريق اعمالي چون جلوگيري از سخنراني افراد و تخريب آنها، سعي در تنگ‌تر كردن فضا دارند.

دختر بزرگ آيت‌ا... هاشمي نيز كه كانديداي مجلس شده است، گفت: اميدوارم رد صلاحيت‎هازیاد نباشد. فاطمه هاشمي اظهار كرد: اگر رد صلاحيت‎ها گسترده باشد به‎طور قطع مردم نسبت به اين مساله ناراحت خواهند شد.

این داوطلب مجلس دهم با اشاره به مجلس خبرگان، اضافه كرد: مجلس خبرگان هميشه مهم بوده است و بايد به آن توجه شود و اين جاي خوشبختي است كه افراد زيادي براي انتخابات مجلس خبرگان ثبت‎نام كرده‎اند. وي گفت: اين را بايد به فال نيك بگيريم چون جمهوري اسلامي ايران توانسته مجتهدان زيادي را تربيت كند و اين حضور نشان‌دهنده آن است كه جمهوري اسلامي ايران در راستاي تربيت مجتهدان خوب عمل كرده است. اظهارات فاطمه هاشمی مصداق اين گفته فائزه مبني بر ترسيدن تندروهاست چرا كه ساعتي پس از انتشار آن رسانه‌هاي تندرو داستاني جديد و دروغ ساختند و طي آن ادعا كردند «صدور فرمان آشوب، اين‌بار توسط فاطمه هاشمي؟‍!» اين تيتر نشان مي‌دهد كه اصولگرايان تندرو از هم‌اكنون خود را بازنده رقابت و اعتدال‌طلبان و اصلاح‌طلبان را پيروز مي‌دانند و در كنار آن آگاهند در صورت راهيابي فرزندان آيت‌ا... هاشمي به مجلس گرايش اعتدالي پررنگ شده و تندروها به حاشیه خواهند رفت.

2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 496363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی A1 ۰۴:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    22 7
    مثل پدرشان ، بسیار آگاهند و باسواد .
  • جاوید IR ۰۵:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    5 24
    اول بذارید ببینیم فرزندان هاشمی تأیید میشن یا نه بعد نظر بدید.قطعا بیشتر اصلاح طلبان رد صلاحیت خواهند شد و در خبرگان هم حداقل 400 نفر رد خواهند شد چون مجتهد نیستند .فاطمه خانوم هم لطفا بعد از امتحانات بگن که چقدر مجتهد داریم .تعداد زیاد شرکت کنندگان هم بخاطر فشار به شورای نگهبان هست که عمدا طراحی شده .کسب ثروت و قدرتِ زیاد ، عاقبت بخیری نداره و حسابرسی ها شیرینی قدرت و ثروت رو به تلخی میکشونه .
  • بی نام A1 ۰۶:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    14 7
    باید اصلاح طلبان و اعتدالگرایان در تمام حوزه های نمایندگی ائتلاف دقیق داشته باشند و لیست انتخاباتی بدهند، تا اکثریت کرسی ها مجلس را با رای مردم به دست بیاورند.