ایلنا نوشت: رییس مرکز پژوهش‌های مجلس تعرض به سفارت عربستان را مورد نقد قرار داد و گفت: این اقدام کاملا اشتباه بود و خلاف عرف دیپلماتیک است؛ ما متعهد به رعایت قواعد مربوط به مصونیت دیپلمات‌ها هستیم.

کاظم جلالی اظهار داشت:  دیپلمات‌ها به عنوان مهمانان کشور میزبان تلقی می‌شوند و حتما باید شئون آنها در چارچوب قواعد بین المللی رعایت شود٬ مگر دیپلمات‌هایی که بخواهند خلاف منافع ملی کشور ما جاسوسی کنند یا جرم‌هایی مرتکب شوند که البته با آنها نیز باید مطابق قانون برخورد شود٬ نه آنکه به شکل خودسرانه افرادی با آنان برخورد کنند.

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با نقد رویکردهای صورت گرفته، تاکید کرد: حتما باید مراجع امنیتی نسبت به این موضوع هوشیار باشند. باید با کسانی که چه به شکل سازماندهی شده یا غیر سازماندهی شده این کار را مرتکب شده‌اند برخورد شود تا دیگر شاهد چنین حوادثی که به اعتبار ایران لطمه می‌زند نباشیم.

وی در ادامه به انتقاد شدید از عملکرد آل سعود در قبال اعدام شیخ باقر النمر پرداخت و گفت: کاری که عربستان کرد یک جنایت بود بدلیل اینکه یک کسی که نه تنها سلاح در دست نگرفت بلکه اسلحه در دست گرفتن را هم مورد تقبیح قرار داد، را اعدام کرد. شیخ النمر صرفا از ابزار بیان استفاده کرد و این رفتار برای آگاهی بخشی به جامعه خودش بود و این رویکرد رژیم سعودی حتما جنایت است.

2727

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 496126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =