واحد مرکزی خبر نوشت: سخنگوی کاخ سفید اذعان کرد خشونت سلاح در آمریکا هر سال سی هزار قربانی می‌گیرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل خبرگزاري صدا و سيما، جاش ارنست، سخنگوي کاخ سفيد در جمع خبرنگاران گفت: رئيس جمهور اوباما به زودي سخنراني خواهد کرد و در اين سخنراني به بيان برخي از تصميماتي خواهد پرداخت که دولت درباره کنترل سلاح اتخاذ کرده است و اين تصميمات در حوزه اختيارات رئيس جمهور قرار دارد.
وي افزود: اين تصميمات براي دور نگاه داشتن سلاح از دست افرادي است که نبايد سلاح داشته باشند. رئيس جمهور با استفاده از اختياراتش گامهايي در اين زمينه برمي دارد.
ارنست اضافه کرد: هرسال بيش از سي هزار آمريکايي به علت خشونت‌هاي مرتبط با سلاح کشته مي شوند. دولت آمريکا نمي تواند قانوني را تصويب کند يا کاري انجام بدهد که از وقوع همه خشونت‌هاي مرتبط با سلاح جلوگيري کند اما اگر دولت بتواند حتي مانع از وقوع يک مورد از اين خشونت‌ها شود، چرا نبايد اين کار را انجام بدهد. رئيس جمهور اوباما با اين ذهنيت با دادستان کل آمريکا جلسه تشکيل مي دهد و مي خواهد تصميمات خودش را بيان کند.
وي در ادامه افزود: «دولت براي اجراي قوانين مربوط به مهاجرت نيز بسيار جدي است. ما درمقابله با قانون شکنان مرتبط با مسئله مهاجرت جديت داريم. اين مسئله يکي از اولويت‌هاي ما است.»

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 496026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =