ایرنا - دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس اعدام آیت الله شیخ نمر باقر النمر روحانی سرشناس سعودی را محکوم کرد.

دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس روز دوشنبه با 'نگران کننده ' خواندن بالا گرفتن تنش در روابط ریاض و تهران به دنبال اعدام آیت الله شیخ نمر باقر النمر روحانی سرشناس سعودی گفت لندن خواهان ثبات و آرامش در خاورمیانه است و اعدام های صورت گرفته در عربستان را محکوم می کند.

به گزارش ایرنا، نخست وزیر انگلیس در سخنانی در جریان بازدیدش از شرق لندن، همچنین تصریح کرد که کشورش خواهان مناسبات خوب میان کشورهای حوزه خاورمیانه است.
وی گفت: 'این مساله ( افزایش تنش ها در منطقه به دنبال اعدام آیت الله شیخ نمر باقر النمر) بسیار نگران کننده است بخاطر این که ما خواهان ثبات در خاورمیانه و نیز روابط خوب میان کشورهای این منطقه هستیم.'
نخست وزیر انگلیس افزود: یکی از دلایل این مساله نیاز ضروری به حل بحران سوریه است که منشا بسیاری از این مشکلات بشمار می آید.
دیوید کامرون در بخش دیگری از سخنانش گفت که کشورش با حکم اعدام مخالف است و آن را در هر شرایطی و هر کشوری، از جمله عربستان سعودی، محکوم می کند.
نخست وزیر انگلیس تصریح کرد: 'به طور خاص در ارتباط با عربستان سعودی بگذارید این مساله را روشن کنم، ما این مساله محکوم می کنیم و از مجازات اعدام تحت هیچ شرایطی و از جمله در عربستان سعودی حمایت نمی کنیم.'
وی افزود: 'ما همیشه مواضع خودمان را در مورد مجازات اعدام بیان داشته ایم و مقامات وزارت خارجه ( انگلیس ) نیز در این خصوص خیلی شفاف سخن گفته اند. '
'توبیاس ال وود' معاون وزیر خارجه انگلیس نیز پیشتر ضمن ابراز نگرانی نسبت به افزایش تنش در خاورمیانه، بار دیگر مخالفتش را با اعدام های گروهی در عربستان سعودی اعلام کرد.
معاون وزیر خارجه انگلیس افزود: ما با مقامات سعودی در ریاض در این خصوص بحث کرده ایم و انتظار داریم که علی النمر و دیگر افرادی که در سن نوجوانی به اعدام محکوم شده اند، حکمشان به اجرا درنیاید و انگلیس بار دیگر این مساله را با مقامات سعودی مطرح خواهد کرد.
روزنامه های انگلیس روز دوشنبه با اشاره به موج اعتراض ها به دنبال اعدام آیت الله شیخ نمر باقر النمر و 46 نفر دیگر توسط رژیم آل سعود گفتند که انتقادها از مواضع 'خفیف ' دولت دیوید کامرون در برابر اعدام های یاد شده و نقض حقوق بشر در این کشور رو به افزایش است.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 495907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =