ایسنا نوشت: حجت الاسلام والمسلمین یونسی با بیان اینکه والاترین نعمت، نعمت امنیت است گفت: نعمت امنیت در سایه وحدت به دست می‌آید و اگر وحدت نباشد امنیت نخواهیم داشت.

دستیار ویژه رییس جمهور در امور اقلیت‌های دینی و مذهبی در همایش همدلی پیروان ادیان توحیدی با تاکید بر اینکه گروه‌های افراطی از هر قوم و مذهب و دین و از هر جا و به هر نامی، دشمن ملت ایران هستند اظهار کرد: هرگونه افراط گری و تندروی و تفرقه‌افکنی دشمنی با ملت ایران است.

وی با بیان اینکه امروز ملت ایران در سایه توحید ملتی واحده هستند و در بهترین وضعیت قرار دارند خاطرنشان کرد: باید این وضعیت را تثبیت و تحکیم کنیم و اجازه ندهیم تفرقه‌افکنی، دشمنی و تعصب در میان ما راه پیدا کند.

یونسی همچنین با تبریک به مناسبت ولادت حضرت عیسی مسیح و پیامبر اسلام گفت: تقارن میلاد این دو پیامبر بزرگ گرچه اتفاقی است اما اتفاقی مبارک است و پیام توحید، وحدت و همدلی دارد که همه پیامبران مردم را به آن دعوت کردند.

دستیار ویژه رییس جمهور در امور اقلیت‌های دینی با بیان اینکه ما به همه کتب آسمانی و پیامبران ایمان داریم گفت: ما بین پیامبران تفاوتی قائل نیستیم.

وی در ادامه به سخنی از امام (ره) مبنی بر اینکه ایران مال همه است و توحید مذهب همه است و ما ملتی واحده هستیم اشاره کرد و گفت: هیچ کس استثنا ندارد و هیچ کس ایرانی‌تر از دیگری نیست و همین عامل پیوند بین همه است اما گاهی متاسفانه شاهد بودیم این سخن امام (ره) برای عده‌ای قابل تحمل نبود و در یک مقطع انتخاباتی رقیبان خود را متهم می‌کردند که چرا شعار می‌دهند ایران مال ایرانیان است.

یونسی با تاکید بر اینکه توحید مکتب همه است تصریح کرد: هیچ کس حق ندارد دیگری را به شرک متهم کند چون وقتی یک دین می گوید من به خدای واحد ایمان دارم خلاف اسلام است که آن را به شرک متهم کنیم.

وی با بیان اینکه توحید هدف و اعتقاد مشترک بین ایرانیان است خاطرنشان کرد: همه ایرانیان موحد هستند و ایران زمین سابقه شرک نداشته است یعنی از زمانی که ایران، ایران شده است با دین و توحید همراه بوده است.

یونسی با بیان اینکه ما ملت واحده هستیم خاطرنشان کرد: اساس یگانگی، انسجام و وحدت ملی ما ایرانی بودن و موحد بودن است.

دستیار ویژه رییس جمهور با اشاره به اینکه دشمنان ما تلاش می کنند در بین ما اختلاف ایجاد کنند گفت: جهان سلطه، اسراییل و وهابیت تلاش می کنند که بین مسلمین اختلاف ایجاد کنند و گروه‌های افراطی را به جان مردم انداختند.

یونسی به فاجعه چند روز پیش در عربستان یعنی اعدام شیخ مظلوم نمر اشاره و تصریح کرد: جرم شیخ نمر توحید و حق‌گویی بود در حالی که یک عالم چیزی علم و بیان حق ندارد.

وی افزود: دشمنان تلاش دارند اختلاف را به داخل بکشانند و در این راستا همه ادیان و رهبران دینی از جمله شیعه، سنی، یهودی، مسیحی، زرتشتی و ... و همه اقوام تلاش کنیم تا مانع اختلاف شویم.

2727

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 495900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عبد A1 ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
    5 2
    سلام ضمن عرض تسلیت ، عربستان از حساسیت ایران نسبت به آیت الله نمر آگاه بوده است و اکنون دنبال ماجرا جویی است و ما باید هوشیار باشیم و بدانیم هیچ کس به اندازه غربی ها از تیره شدن روابط ایران با سایر کشور ها خوشحال نمی شود. مملکت ما همیشه آن جا آسیب دیده است که یا از رهبرمان جلو زده ایم یا از رهبرمان عقب مانده ایم.
  • بی نام IR ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
    5 6
    مسئولین ما خیلی مواظب رفتار و گفتار خود باشند و اختلاف نیفکنند , مردم متحد هستن .