ایرنا نوشت: وزیر کشور گفت: در تایید صلاحیت ها با شورای نگهبان به توافق رسیده ایم که هر کدام از ما قانون مربوط به خودمان را عملیاتی کنیم و در هیات های اجرایی باید استعلام ها را از مراجع چهارگانه داشته باشیم.

عبدالرضا رحماني فضلي افزود: فضای با نشاط سیاسی در عرصه رقابت در کشور فراهم شده است و یکی از چالش های ما، مدیریت سایت ها در عرصه انتخابات خواهد بود اما فضای انتخابات عقلایی و منطقی است.

اهم سخنان عبدالرضا رحمانی فضلی در بیست و سومین همایش سراسری ائمه جمعه کشور از اين قرار است:

** به هیچ وجه مورد تهدید علنی، واقعی و عینی به ظاهر نیستیم. به رغم فشارهایی که در حوزه تبلیغاتی ، سیاسی و تحریمی و تهدیدی و جنگ روانی وجود داشت، در برخی حوزه ها کاملا توانستیم وضعیت را دگرگون کنیم و در دیگر حوزه ها مقدمات خوبی چیده شده است.

**علاقه به تعامل و روابط و رفت و آمد با ایران در بین کشورهای مختلف اروپایی، آسیایی و کشورهای جهان خوب است و این را از هیات هایی که می آیند می توان فهمید.

**{با اشاره به موضع عربستان سعودی در قبال ایران} عربستان با موضع گیری هایی که دارد و احساس می کند قدرت اول منطقه در تعاملات سیاسی باشد، با پول های زیادی که دارد و نفوذی که در حوزه های دینی و اعتقادی دارد، نتوانسته اقتدار و موقعیت مناسبی ایجاد کند.

**علاقه به تعامل با ایران در حوزه منطقه ای مناسب است و کسانی که ارزشی و نقشی برای ایران در حوزه تحولات منطقه ای قائل نبودند به گونه ای شده که همه معترفند بدون ایران نمی توان به تحولات منطقه ای رسید.  در حوزه جنگ روانی و تبلیغات علیه ایران، رسانه ها شرایط مناسب تری را نسبت به دو سال گذشته دارند و در حوزه اقتصادی و تجاری نیز توانستیم مذاکرات خوبی داشته باشیم.

** در عرصه نهاد بین المللی موقعیت مناسب تری داریم و مهمترین گامی که دولت با هدایت رهبری برداشت، موضوع برجام بود که با همه فراز و نشیب ها و حواشی موضوع توانستیم به توافق قابل قبولی برسیم که در صورت اجرایی و نهایی شدن، می تواند فضای جدیدی را در عرصه های مختلف ایجاد کند.

** توافق برجام از منظر دیپلماسی و مذاکره و هدایت در صحنه از سوی همه کارشناسان مورد تمجید قرار گرفته است؛ اگرچه دشمنان تلاش دارند تا این توافق به نتیجه نرسد ولی شرایط داخلی و نحوه اجرا، در نهایی شدن برجام موثر است.

**مردم منطقه عقبه جریان انحرافی و گروههای فرقه ای را شناخته اند و متوجه شدند در عرصه منطقه ای و بین المللی چه کشورهایی حامیان این جریان هستند که برای پیشبرد سیاست های انقلاب گام بلندی است.

**در عرصه داخلی قبل از سال 92در حوزه وحدت داخلی شرایط باثباتی نداشتیم و از سران قوا تا مردم اختلافات جاری بود واین فضا را رسانه های خارجی از طریق جنگ روانی منبعث از تهدید تشدید می کردند ولی بعد از سال 92و انتخابات ریاست جمهوری و هدایت های رهبری که از شش ماه قبل از انتخابات داشتند و با نظرات خود در برابر کشورهایی که می خواستند از شرایط انتخابات بهره برداری سیاسی و امنیتی داشته باشند تبدیل به نماد وحدت و انسجام شد. تحلیل آنها این بود که اگر فتنه سال 88 را با فشار اقتصادی پیوند دهند می توانند تاثیراتی در تحولات اجتماعی ایجاد کنند .

**هر روز با برخی تجمعات و اعتراضات و اخراج مواجه هستیم؛ اگرچه دولت برنامه ریزی هایی را دارد تا با این روند مقابله نماید و به نوعی جبران کند ولی با روند کاهشی قیمت نفت امور سخت شده است.

**در حوزه امنیت به رغم تهدیدات فراوانی که کنترل شده ولی در مناطق همجوار و تاثیرگذار عواملی که می توانند به کمک دست های واسطه ای، ما را دچار تهدید کنند فراوان است.  در شرق کشور با کیلومترها مرز مواجه هستیم که کشورها نقشی در امنیت مرزهای خود ندارند ودر غرب کشور نیز با چنین مسایلی مواجهیم .

**تحرکاتی که بوسیله عوامل پنهان بین گروههایی صورت می گیرد تاکنون هیچگونه اقدام وتهدیدی که نگران کننده باشد و کشور را به چالش بکشد نداشته ایم.

2727

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 495883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =