تسنیم نوشت: وزارت خارجه قطر در بیانیه ای به حمله معترضان به سفارت عربستان و کنسولگری این کشور در تهران و مشهد واکنش نشان داد.


به گزارش خبرگزاری قطر، دولت قطر امروز در بیانیه ای حمله معترضان به سفارت عربستان در تهران و کنسولگری این کشور در مشهد را شدیدا تقبیح کرد.

وزارت خارجه قطر در این بیانیه اعلام کرد که این اقدام نقض آشکار معاهدات، عرفهای بین المللی و توافق روابط دیپلماتیک وین است.

قطر همچنین از دولت ایران خواست که امنیت کافی برای مقرهای دیپلماتیک و اعضای هیئت‌های دیپلماتیک را فراهم و اقدامات قانونی لازم علیه متخلفان را انجام دهد.

وزارت خارجه قطر در این بیانیه بر حمایت کامل این کشور از تلاشهای عربستان برای مقابله با "تمام خطرهایی که این کشور و منطقه با آن روبرو است" تاکید کرد.

رژیم سعودی روز شنبه دوازدهم دی ماه برابر با دوم ژانویه 2016 در بیانیه‌ای، از اعدام چهار نفر از شخصیت‌های شیعی‌ عربستان و در رأس آنها آیت الله نمر باقر النمر به‌اتهام واهی اقدامات تروریستی خبر داد.

آل سعود با ادعای حمایت از امنیت ملی این کشور ، سه مبارز شیعی دیگر به‌نام‌های علی سعید الربح، محمد علی عبدالکریم الصویلم و محمد فیصل محمد الشیوخ را به شهادت رسانده است.

مسلمانان کشورهای مختلف، گروه‌های مختلف سیاسی، حزبی و شخصیت‌های مختلف جهان اسلام، جنایت آل سعود در به شهادت رساندن شیخ نمر باقر النمر روحانی برجسته شیعی را به‌جرم مطالبه حقوق مشروع و غصب‌شده مردم منطقه شرق عربستان محکوم کردند و اعتراضات به این اقدام شنیع رژیم سعودی همچنان ادامه دارد.

پس از اعدام آیت الله شیخ نمر النمر که موج محکومیت جهانی را به همراه داشت برخی از معترضان در تهران و مشهد در اعتراض به این حکم به سفارت و کنسولگری این کشور در تهران و مشهد حمله کردند.

31049

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 495862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بهزاد A1 ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
    34 1
    بهتر بود متن کامل بیانیه رو هم منتشر میکردین
  • عبد A1 ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
    9 71
    سلام وقتی مزدوران . . . جلوی سفارت ایران در لبنان بمب گذاری کردند آیا نگران معاهدات بین المللی شدند؟ مملکت ما همیشه آن جا آسیب دیده است که یا از رهبرمان جلو زده ایم یا از رهبرمان عقب مانده ایم. البته بماند که هیچ کس به اندازه غربی ها از تیره شدن روابط ایران با سایر کشور ها خوشحال نمی شود.
  • بی نام A1 ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
    60 0
    عزیز دل برادر چرا غربیها ؟. بیشتر اسراییل خشنود است . بمب گذاری هم عملیات تروریستی وحشت ناک است اما حمله به مکانی که تامین امنیت آن با خودمان است واقعا خود زنی نیست .؟؟؟؟
  • بی نام DE ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
    89 3
    چرا موقعي كه به اون دو تا بچه تو فرودگاه تعرض كردند كسي نيومد جلو سفارت. اما براي إعدام شهرو ند عربستاني سفارت اتش ميزنند.
  • بی نام IR ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
    64 1
    برادر شیخ نمر داره از کشورش حمایت میکنه اما عده ای دلواپس نگران جیب خودشونن تحویل بگیرید