۰ نفر
۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۳

وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با همتای دانمارکی گفت: با رفع تحریم های ظالمانه در روزهای آینده و با اجرایی شدن برجام آخرین موانع همکاری ایران با دیگر کشورها برداشته می شود.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایرنا، محمد جواد ظریف روز دوشنبه در نشست خبری مشترک با کریستین ینسن وزیر خارجه دانمارک، رفت و آمد هیات های دیپلماتیک را زمینه ساز تبادل دیدگاه ها برای فهم بیشتر از یکدیگر دانست و افزود: می توان با رفت و آمدها و تبادلات زمینه را برای فهم بیشتر از یکدیگر فراهم و از پدیده هایی مانند اسلام ستیزی که متاسفانه در برخی از کشورهای اروپایی در حال رشد است تا حد قابل توجهی جلوگیری کنیم. 

وی تصریح کرد: مشکلات منطقه ای همچون افراط گرایی، تروریسم و بحران های منطقه ای که گروهی کماکان به آن بحران ها دامن می زنند از جمله مواردی است که می تواند مورد توجه قرار گیرد. 
وزیر امور خارجه همچنین در این نشست خبری مشترک از امضای یادداشت تفاهم بین بانک صادرات و واردات دانمارک و معاونت سرمایه گذاری وزارت امور اقتصادی و دارایی ایران خبر داد.
ظریف گفت: در گذشته همکاری های خوبی با دانمارک در حوزه های مختلف داشتیم و هم اکنون زمینه های گوناگونی برای این همکاری های وجود دارد.
وی تاکید کرد که همکاری های بانکی زیربنای این همکاری ها محسوب می شود. 
وی همچنین اظهارداشت: هیچ مانعی برای حضور کشورهای اروپایی در اقتصاد و بازار سرمایه ایران وجود ندارد و امکان همکاری ها در این زمینه فراهم است.
رییس دستگاه دیپلماسی ضمن تبریک سال جدید میلادی ابراز امیدواری کرد سال جدید سالی پر از صلح و آرامش و بهروزی برای همه مردم دنیا باشد. 
ظریف ادامه داد: بسیار خوشحالیم که میزبان وزیر خارجه پادشاهی دانمارک در تهران هستیم، در 2.5 سال گذشته این دومین سفر وزیر خارجه دانمارک به ایران است، در دور قبل وزیر خارجه پیشین دانمارک در سفری که به مشهد داشت با بنده و رییس جمهوری اسلامی ایران دیدار کرد و امروز هم وزیر خارجه این کشور در راس یک هیات بلندپایه سیاسی و همراهی گروه قابل توجهی از مسئولان و کارآفرینان بخش خصوصی به تهران سفر کرده است. 
وی به سابقه طولانی روابط دو کشور اشاره کرد و اظهار داشت: در سال های گذشته روابط دو کشور به دلیل تحریم ها با فراز و نشیب هایی روبرو بوده و امروز خوشحالیم که با این سفر شاهد حضور گسترده و فعال بخش خصوصی دانمارک در این سفر هستیم. 
رییس دستگاه دیپلماسی گفت: هیات همراه وزیر خارجه دانمارک هیات بسیار بزرگ از نمایندگان بخش های بانکی و دیگر بخش ههای اقتصادی است و این نشان دهنده زمینه های همکاری دو طرف است. 
ظریف به روابط دو کشور در سال های گذشته در بخش های فرهنگ، آموزش و همکاری های مطالعاتی اشاره و خاطرنشان کرد: بین دو کشور گروه های کاری در زمینه حقوق بشر و تجارت وجود دارد که فعالیت خوبی داشته اند، امیدواریم این گروه های کاری فعالیت خود را ادامه دهند. 
وی ادامه داد: دو طرف می توانند در حوزه های مورد علاقه همچون حقوق بشر و مبارزه با افراط گرایی گفت و گوهای سازنده ای داشته باشند ضمن اینکه مبارزه با مواد مخدر هم از دیگر زمینه های همکاری و گفت و گو بین دو طرف محسوب می شود. 
وزیر امور خارجه در بخش دیگری از سخنانش با یادآوری دیدارهای وزیر خارجه دانمارک با مقامات اقتصادی ایران تصریح کرد: وزیر خارجه دانمارک در این سفر با وزرای نیرو، صنعت، نفت و سایر وزرا دیدار می کند ، بخش خصوصی دانمارک هم با شرکت در نشستی در اتاق بازرگانی زمینه های مختلف همکاری را مورد بحث و بررسی قرار می دهند. 
ظریف، انرژی های تجدیدپذیر و صنایع پاک، آبیاری و مدیریت منابع آب و همکاری های بانکی و اقتصادی را از جمله زمینه های متعدد برای همکاری دو کشور عنوان کرد. 
به گزارش ایرنا کریستین ینسن وزیر خارجه دانمارک به همراه یک هیات سیاسی و اقتصادی شب گذشته وارد تهران شد. 

5050

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 495811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =