عصر ایران نوشت: آنچه رهبری انقلاب درباره "نفوذ" گفتند، سخن درستی بود. دشمنان این کشور، برای به زانو در آوردن ایران، از هیچ کاری دریغ نمی کنند.

می خواهید رد نفوذ را بیابید؟ دنبال نفوذی ها هستید؟ حمله به سفارت عربستان در تهران را تا رسیدن به منشأ ان دنبال کنید. بی هیچ تردیدی به نفوذی هایی خواهید رسید که شگفت زده تان می کند.

حمله به سفارت عربستان، آن طور که برخی می خواهند القا کنند، یک اقدام خودجوش مردمی نبوده است؛ حرکتی کاملاً حساب شده و با طرح ریزی قبلی بود.
این، حمله به سفارت عربستان نبود، حمله به ایران و منافع ملی ایران بود، در دقیق ترین زمان و با هوشمندانه ترین روش: "درست در زمانی که با اعدام شیخ نمر، سعودی ها در موضع انفعال قرار داشتند و نه تنها ایران که حتی کشورهای غربی و سازمان های حقوق بشری نیز این اعدام را محکوم می کردند، ناگهان عده ای به سفارت عربستان حمله می کنند، آن را به آتش می کشند و اموالش را غارت می کنند. "

درست از این لحظه به بعد، ورق بر می گردد. عربستان که مدام می کوشید اعدام شیخ نمر را توجیه کند، ناگهان از مقام متهم به جایگاه مدعی تغییر مکان می دهد. از ایران به سازمان ملل شکایت می کند، روابطش را تهران را قطع می کند، کشورهای دیگری نیز حمله به سفارت عربستان را محکوم می کنند، درست در زمانی که ایران در صدد بهبود روابط خارجی اش هست، برخی لابی های ضد ایرانی در آمریکا این گزاره را ترویج می کنند که تهران محل امنی برای سفارتخانه های خارجی نیست و بهتر است تا بازگشت امنیت، همه سفارتخانه ها در این کشور تعطیل شوند. مقامات ایرانی که تا روز قبل عربستان را تقبیح و محکوم می کردند، مجبور می شوند درباره حادثه حمله به سفارت توضیح دهند و ... .

بسیار بسیار نابخردانه است اگر بپنداریم تمام این نتایج، محصول یک اقدام احساسی و خودجوش مردمی(!) بوده است. بی هیچ تردیدی اراده ای در پشت توحش نیمه شبی بود که به سفارت حمله کردند.
خبرنگاران عصر ایران که برای تهیه گزارش به محل سفارتخانه رفته بودند، گزارش کرده اند که در اطراف محل، خودروهای شخصی متعددی با پلاک های قم و کرج را دیده اند که مهاجمان را به آنجا رسانده بودند.
شاید سرنخ خودروهای پلاک قم، به جریان های افراطی شناخته شده از یک سو و جریان شیعه انگلیسی که مدتی است توسط یکی از روحانیون تندرو در قم ترویج می شوند و حتی شبکه ماهواره ای نیز در اختیار دارد، برسد.
پلاک های کرج نیز شاید به جریان معروف به "خودسر(!)"ی برسد که در این شهر، تشکل بزرگی دارد و در بسیاری از اقدامات این چنینی، حضور داشته است.

البته نیازی به پلاک ها هم نیست. افراد حاضر در صحنه، به حدی خیال شان راحت بود که حتی صورت هایشان را نپوشانده بودند و در چند قدمی پلیس، در حال به آتش کشاندن سفارتخانه بودند! ضمن این که تعدادی از آنان نیز دستگیر شده اند و می توان به راحتی دریافت که آمران این حمله چه "جریان"ی بوده است؟

سرنخ نفوذ همین جاست ، اگر واقعاً به دنبال برخورد با نفوذ هستید.
نفوذی ها ، تمایل بسیار دارند که دولت، مجلس، قوه قضائیه، نیروهای امنیتی، شورای نگهبان و مردم حواس شان به حواشی و بازی های جناجی پرت شود تا خودشان بتوانند در پوشش نیروهای ارزشی، به اعمال نفوذ بپردازند. هیچگاه یک نفوذی خود را به شکل دشمن نشان نمی دهد. او نزدیک ترین چهره و رفتار به خودی ها را بروز می دهد و از درون می پوساند و در لحظه حساس، ضربه می زند، درست مانند ضربه ای که در لحظه حساس روابط ایران و عربستان زدند و بازی را به نفع سعودی ها تغییر دادند.

اگر علاوه بر عاملان حمله ، آمران ماجرای اخیر نیز شناسایی، دستگیر ، محاکمه و مجازات شوند، می توان امیدوار بود که مسؤولان در مبارزه با نفوذ، جدی و صادق اند و الّا باید شاهد تقلیل موضوع به دستمایه ای برای منازعات و رقابت های سیاسی و جناحی بود.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 495714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام GB ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
    359 8
    تا منظور کدوم نفوذی باشه؟ شاید از نوع دلواپسش
  • بی نام A1 ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
    بابا بس کنید.هر کار اشتباهی رو به نفوذی ربط میدین.یه عده بی فکر یه کاری کردن حالا بیاین بندازین گردن این و اون.ماله کشی بسه دیگه.
  • بی نام IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
    چه عجب یک تحلیل درست در مورد نفوذی ها منتشر شد.
  • بی نام A1 ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
    فرمانده انتظامی تهران ضعیف عمل کرد
    • بی نام DE ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
      264 1
      سالهاست كه بطور سنتي با اين طيف از افراد حتي هرچقدر هم كه آشوب درست كنن توسط پليس برخوردي نميشه البته دلايلش مشخصه
  • بی نام A1 ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
    216 1
    احسنت. اما آیا جرات پیگیری و دستگیری عوامل و اوامر این خیانت در حاکمیت وجود دارد؟
  • بی نام IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
    59 0
    باید به شدید ترین مجازات برسند که به خود اجازه ندهند با منافع ملی و سیاسی کشورمون بازی کنند.
  • بی نام IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
    36 3
    بنظرم تحلیل درست و قابل تاملی است. این نفوذی ها شاید قبل از اعدام در جریان بوده و با برنامه ریزی عمل کرده اند. در هر حال باید در عرض چند ساعت آینده اطلاعات ایران در این زمینه کاری بکند و اگر نفوذی بوده اند، رسما اعلام و حتی احکام شدید بر علیه آنها اتخاذ نماید...
  • بی نام A1 ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
    19 61
    شک نکنید اینها جاسوس سعودی بودند و فقط باید اعدام شوند
  • ایرانی A1 ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
    87 0
    این افتضاح فقط کار احمق ها یی نادان، خودخواه ها، خودسرها ،کفن پوش ها و تندروهایی است که معمولا مجوز لازم را از مبادی پشت پرده در دست دارند. در این بین گوشت قربانی مصالح مملکت و مردم بدبخت ایرانند. آقایان مسئولین بهتر میدانند که این هرج و مرج طلبان به کجا وصلند. یافتن سرنخ زیاد سخت نیست . ریشه کن کردن این یاغیان مشکل اصلی است.
  • گمنام IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
    74 0
    اقایو ن دلواپس حالا خیالتان راحت شد فکر کردید اینم مثل ماجرای علی مطهری تو شیرازه که اون بلا رو یر ماشین وغلی مطهری اوردید و کسی جرات اعتراض به شما رو نداشت ملت از دست شما خسته شدند تمومش کنید
  • بی نام IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
    29 3
    اینجا یک مثلث سیاسی خطرناک شکل گرفته و به نظر این سه ضلع باهم ارتباط دارند: اعدام شیخ نمر حمله به سفارت قطع رابطه... نتیجه اینکه: توطئه حساب شده ای در کار است. دیر یا زود رد پای دشمنان ایران در این توطئه معلوم خواهد شد.
  • بی نام DE ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
    41 4
    احتمالش هست چون طرف هرچقدر هم تندرو و افراطي باشه اگه ذره اي عقل و شعور داشته باشه ميدونه كه اين كار نه تنها هيچ نفعي براي شيعه نداره بلكه كاملا به نفع رقيب است. البته يه احتمال قوي هم اينه كه اونقدر عقل رو هم نداشته باشن.
  • بی نام A1 ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
    132 3
    اتفاقا نفوذی نبودن و قطعا به دار و دسته دلواپسان تعلق دارند.نشریه شان هم که به جرم هتاکی لغو مجوز شد.