منابع مالی برای بازنشسته شدن کارکنان دولت طبق قانون بازنشستگی پیش از موعد تامین شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بارها مخاطبان سرویس مشکلات مردم کامنت گذاشته اند که چرا قانون بازنشستگی پیش از موعد کارکنان دولت، اجرایی نمی شود.
محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت پیش از این در پاسخ به این پرسش گفته بود نباید انتظار داشت افرادی که در سن بازدهی کاری و کمتر از ۵۰ سال سن دارند، از خدمت دولتی مرخص شوند. (اینجا)


پیش از این نیز مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با تشریح وضعیت این صندوق‌ در ۴ دهه گذشته، از اتخاذ برخی تصمیمات غلط که باعث ایجاد فشارهای هزینه‌ای بر صندوق بازنشستگی کشوری شده است، انتقاد کرده بود.
محمود اسلامیان درباره بازنشستگی پیش از موعد کارکنان دولت گفته بود: اگر بنا باشد تصمیماتی خارج از این صندوق اتخاذ و به ما تحمیل شود، فشارهای هزینه‌ای بسیاری بر صندوق وارد خواهد آمد.
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به هزینه تحمیلی 410 هزار میلیارد تومانی ناشی از این تصمیمات برای صندوق بازنشستگی کشوری گفت: تنها یک مورد مصوبه بازنشستگی پیش از موعد را داشتیم که اجرای آن را متوقف و منوط به تامین بودجه کردیم. برای تحقق بازنشستگی پیش از موعد به ازای هر نفر باید 110 میلیون تومان پرداخت شود.

درخواست های بازنشستگی پیش از موعد‌ آنقدر در دستگاه های دولتی افزایش یافته که دولت نیز درباره تامین منابع مالی اجرای قانون بازنشستگی پیش از موعد تدبیری اندیشید. بر اساس بخشنامه ای که اخیرا به دستگاه های اجرایی ابلاغ شده، تأکید شده حسب مجوزهای قانون بودجه سال 94، مابه‌التفاوت حقوق بازنشستگی مشمولان بازنشستگی پیش از موعد، به میزان سنواتی که زودتر بازنشسته شده‌اند و حداکثر به مدت پنج سال، به عنوان بار مالی ناشی از اجرای حکم یاد شده در قانون فوق، از محل اعتبارات مصوب و با رعایت قوانین و مقررات، تأمین و به صندوق بازنشستگی ذی‌ربط پرداخت شود.


23۲۳۱

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 495672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مریم RO ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
    1 0
    وقتی که قرارنیست به ما سنوات ارفاقی بدهند چرا مابه التفاوت میخواهند من ۲۱سال سابقه دارم گفتن همان ۲۱روز چون برای خانم ها ۲۵سال بازنشستگی عادی است حالا تکلیف ما چیست نمیدونم
  • بی نام A1 ۰۵:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    احسن به این مصوبه دولت اما باور بفرماید هنوز ادارات وارگانها بازهم اقدام نمی کنند منظور برای افرادی که امسال تقاضای آنها مورد همان دستگاه قرارگرفته است و بالای 26 سال هم سابقه دارند با تشکر مجدد