۰ نفر
۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۰۵:۳۵
آنها که آب به آسیاب سعودی ها ریختند

بیش از یک سال بود که شیخ نمر رهبر شیعیان عربستان و برخی دیگر محکوم به اعدام بودند.

اما اجرای حکم اعدام به تعویق افتاده بود تا اینکه مسئولین عربستان از فرصت تعطیلات سال نو میلادی سوء استفاده کرده و جنایت دیگری آفریدند و 47 تن را در یک روز اعدام کردند. شیخ نمر آل نمر طبق حکم صادره بروش داعش گردن زده شده و به صلیب کشیده میشود. انتخاب این مقطع زمانی برای آنکه بخش اعظمی از افکار عمومی جهانی در تعطیلات سال نو بسر میبردند و جراید و رسانه های خبری نیمه تعطیل بودند به آنان فرصت میداد که فارغ از فشار افکار عمومی جنایت خود را انجام دهند.

اما افکار عمومی کشور های اسلامی با محکومیت این اعمال میتوانستند فشار کافی به حکومت سعودی وارد و توجه خبری به این عمل شنیع را تا پایان یافتن تعطیلات کشور های غیر اسلامی تداوم دهند و آنها را با خود همراه نمایند. اما متاسفانه حمله افراد نا آگاه به سفارت عربستان و به آتش کشیدن و ورود به داخل آن عملا خوراک تبلیغاتی لازم را برای آل سعود و قدرتهای جهانی حامیش فراهم آورد تا اعدام مخالفین رژیم آل سعود را تحت الشعاع قرار دهد. قدرتهای حامی عربستان نیز فرصتی یافتند تا در کنار اظهار تاسف ملایم یا سکوت از جنایت انجام یافته تنها حمله به سفارت عربستان را محکوم و خبر اصلی را در سایه قرار دهند.

حمله کنندگان به سفارت گویا فراموش کرده اند که همین چند سال پیش رهبری معظم انقلاب حمله به سفارت انگلستان را محکوم نمودند. آیا این اعمال جز ناتوان نشان دادن دولت جمهوری اسلامی از حفظ امنیت سفارتخانه های خارجی و مسئولیتهای بین المللیش معنی دیگری دارد؟ آیا حمله به سفارت یک کشور که در عرف دیپلماتیک بین المللی عملی غیر قابل قبول محسوب میشود و حتی در زمان جنگ بین دو کشور نیز مورد تعرض قرار نمیگیرد، نشانی از قدرت یک کشور است یا نشان از بی اعتباری آن؟

متاسفانه این افراد تحت هدایت مراکزی نا آگاه نا دانسته آب به آسیاب رژیم عربستان ریخته و در زمین وی بازی میکنند. مردم ما باید ضمن محکومیت اعمال ضد انسانی سعودیها از مسئولین خود بخواهند از تکرار این اعمال و حمله به سفارتخا نه های خارجی تحت هر شرایطی جلوگیری کرده و به مردم یاد دهند بجای حمله به سفارتخانه ها، خشم خود را از طریق فریاد کردن شعار هایشان در مقابل این مراکز به گوش جهانیان برسانند. در عین حال باید به نقش و تلاشهای صهیونیسم بین الملل برای تشدید شکافهای شیعه - سنی توجه داشت و حتی المکان از دامن زدن به آن احتراز نمود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 495594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۵:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
    1 1
    جای دولت در این میانه کجاست.
    • بدون نام ۰۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
      0 0
      ?????
  • بی نام DE ۰۶:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
    2 0
    از کجا معلوم که این افراد عامل سعودی نبودند چون دولت با این کار به شدت مخالف بود
  • آی A1 ۰۶:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
    2 0
    امان از جهل و نادانی
  • روحانی تنهانیست IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
    56 22
    ازکجامعلوم این عده را خود عربستان اجیرنکرده بود که بتونه خوراک تبلیغاتی براخودش جورکند به نظرمن فرمانده نیروی انتظامی تهران باید برکنار شود وعاملان حادثه هم تحویل وزارت اطلاعات شوند تااین وزارت بتونه افرادپشت پرده راشناسایی کنه وبه محاکم قضایی معرفی کند
    • ایرانی A1 ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
      2 0
      این کار فقط کار احمق ها ، خودخواه ها، خودسرها ،کفن پوش ها و تندروهایی است که معمولا مجوز لازم را از مبادی پشت پرده دارند. این وسط گوشت قربانی مصالح مملکت و مردم بدبخت ایرانند. آقایان مسئولین بهتر میدانند که این هرج و مرج طلبان به کجا وصلند. یافتن سرنخ زیاد سخت نیست . ریشه کن کردن این یاغیان مشکل اصلی است.
    • گلابی IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
      4 0
      این هم از آن جوکهاست . این آقایان از داعش و عربستان هم بدترند چون از راه بی قانونی و ایجاد تنش و عربده کشی و ... ارتزاق میکنند . البته خیلی خیلی هم خودی هستند
  • بی نام IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
    59 2
    متاسفانه تمام قبح مساله اعدام و ابعاد حقوق بشری اون یا لااقل قسمت زیادی از آن توسط عناصر خودی از بین رفت. بینش اسلامی و سیاسی کجا است. ببینید این شبکه خارجی چطور این مساله را به دست گرفتند و مثل پیراهن عثمان به همه نشان می دهند.
    • بی نام A1 ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
      0 1
      کدوم عناصر خودی اینها حتما جاسوس سعودی بودند که به این دقت سناریوی مورد نظر آنها را پیاده کرده اند
  • بی نام IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
    2 0
    آخه چندبار باید از یک سوراخ گزیده شویم؟ نتیجش هم که فقط تو چشم ملت و نسل آینده می ره....
  • داود A1 ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
    0 5
    ایکااش یک جو دربرابرملت وکشورتان خودتان درمقابل فرزندان بنی امیه آل سعودکافرتعصب داشتید امان ازسیاست زدگی آدمها
  • بی نام FI ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
    3 0
    یعنی انهایی که به سفارت انگلیس حمله کردند هم انگلیسیها فرستاده بودند و الی.......؟؟؟؟؟؟؟وقت آن نیست که یکم تفکر کنیم بجای برخورد احساسی و هزینه درست کردن برای ملت؟؟؟؟؟
  • ادیبی A1 ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    1 0
    کاش افرادی که کاملا آگاهانه پرچمدار این قبیل تند رویها و سنت شکنیها می باشند و با این اعمال خود زحمات مسئولین سیاسی و اجرائی نظام را بک سره برباد می دهند و بعضا در بالا ترین ارکان این نظام حضوری فعال دارند کمی از دل پر درد مقام معظم رهبری و سایر زحمتکشان این نظام آگاهی داشتند تا از کرده خود کمی پشیمان شوند باشد تا از این رهگذر بتوانیم پس از سالها انزوای جهانی در سایه سیاست های قاطع و غرور آفرین رهبری پیام حق خویش را از طریق تریبونهای جهانی با قاطعیت به گوش مردم جهان برسانیم