حسین امیرعبداللهیان معاون عربی - افریقای وزارت خارجه کشورمان گفت: عربستان با اعلام تصمیم به قطع رابطه با تهران نمی تواند بر خطای بزرگ اعدام رجال دینی سرپوش بگذارد.

به گزارش خبرآنلاین امیرعبداللهیان یکشنبه شب و پس از اعلام عادل الجبیر وزیرخارجه عربستان مبنی بر قطع کامل روابط دیپلماتیک با ایران گفت:عربستان سعودی پیش از این نیز با خطای راهبردی و اتخاذ رویکردهای شتابزده و نسنجیده ناامنی ها در منطقه را تشدید کرد، باعث رشد تروریسم و افراط گرایی شد وبا توطئه کاهش قیمت نفت به مردم کشورش و کشورهای مسلمان منطقه آسیب رساند.

وی اظهارداشت: هیچ آسیبی به دیپلماتهای سعودی در تهران و مشهد وارد نشده است .
معاون وزیرخارجه کشورمان تصریح کرد: عربستان در مذاکرات هسته ای صلح آمیز ایران و کشورهای1+5 نیز تلاش کرد نقش مخرب و غیرسازنده ای ایفا کند.
وی گفت: اکنون نیز خطای راهبردی جدید مقامات سعودی اعدام آیت الله شهید شیخ نمر النمر رجل عالیقدر دینی است که به جهان اسلام و نه یک کشور خاص، تعلق دارد.
امیرعبداللهیان افزود: ایران یکی از امن ترین کشورهای منطقه است و همه دیپلماتها در امنیت کامل به وظایف خود ادامه می دهند.
عادل الجبیر وزیرامورخارجه عربستان سعودی یکشنبه شب دریک کنفرانس خبری اعلام کرد که ریاض تمامی روابط دیپلماتیک خود با ایران را قطع کرده است و دیپلماتهای ایرانی تا 48 ساعت دیگر باید خاک عربستان را ترک کنند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 495584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =