۰ نفر
۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۰۶:۲۰

واحد مرکزی خبر نوشت: رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تاکیدکرد ، خواستار صلحی عادلانه بر اساس قوانین بین المللی هستیم.

به گزارش خبرگزاري سما» از رام الله رئيس تشکيلات خودگردان فلسطين ابراز اميدواري کرد سال 2016 سال پايان اشغالگري رژيم صهيونيستي باشد.

محمود عباس گفت: ما از هيچ تلاشي براي پايان دادن به اشغالگري اسراييل در سال 2016 دريغ نخواهيم ورزيد ، ما هرگز نا اميد نخواهيم شد و عقب نشيني نخواهيم کرد. ما براي محقق شدن اين هدف تلاش خواهيم کرد. اين موضع ما است و ما خواستار صلحي فراگير و عادلانه بر اساس قوانين بين المللي هستيم. وي درباره نقشي که مصر مي تواند در مرحله آينده ايفا کند افزود: مصر يک کشور مهم در عرصه عربي ، منطقه اي و بين المللي است. به خصوص اين که اکنون کرسي عضو غير دائم شوراي امنيت را نيز در اختيار دارد. همه ما از اين جايگاه مصر به خصوص در حمايت از آرمان فلسطين بهره خواهيم برد.
رييس تشکيلات خودگردان فلسطين هم چنين افزود: ما با سامح شکري وزير امور خارجه مصر و برخي ديگر از وزيران امور خارجه عرب در ارتباط و تماس هستيم.

محمود عباس درباره صلح با رژيم اشغالگر اسراييل نيز تاکيد کرد: ما اميدواريم که يک حرکت سياسي در سازمان ملل متحد و سازمان هاي ذيربط بين المللي آغاز شود. ما معتقديم که طرف اسراييلي هيچ علاقه اي به حل تنش با فلسطينيان ندارد. تعرض و توهين اسراييلي ها به مسجد الاقصي همچنان ادامه دارد. وي افزود: شاهد ادامه يورش شهرک نشينان به مراکز ديني و مذهبي مسلمانان هستيم. از سوي ديگر طرف اسراييلي به هيچ يک از موافقتنامه هاي امضا شده با طرف فلسطيني پايبند نيست بنابراين ما نيز نمي توانيم به طور يکجانبه به آن ها پايبند باشيم. کادر رهبري فلسطين در حال بررسي اين موضوع است و در زماني که تصميم قاطعي در اين خصوص اتخاذ شود به کميته چهارجانبه براي اتخاذ تصميم مناسب ارائه خواهد شد. ما به تنهايي نمي خواهيم درباره اين موضوع اقدام کنيم بلکه مي خواهيم با مشورت و موافقت برخي ديگر از گروه ها و طرف هاي ذيربط باشد.

به گزارش خبرگزاري فلسطيني « سما » از رام الله در کرانه باختري رود اردن ، محمود عباس درباره آشتي ملي فلسطينيان نيز خاطرنشان کرد: «‌ما به برقراري آشتي با جنبش حماس اصرار داريم و آماده ايم بر سر دو مطالبه ملت فلسطين يعني تشکيل دولت وحدت ملي و سپس برگزاري انتخابات براي مداواي اين زخم کهنه در بدن ملت فلسطين آشتي کنيم.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 495204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =