۰ نفر
۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۰۵:۵۱
واکنش آمریکا به اعدام شیخ نمر

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به جنایت ضد بشری رژیم آل سعود در به شهادت رساندن روحانی برجسته شیعی عربستانی واکنش نشان داد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از تسنیم، جان کربی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه ای تنها به ابراز نگرانی از اعدام شیخ نمر باقر النمر روحانی برجسته عربستانی پرداخت و هشدار داد که احتمال دارد این اقدام عربستان منجر به افزایش بحران‌های طایفه ای شود.

وی در موضعی فریبنده از رژیم سعودی خواست که اجازه بیان نظرات به شیوه های صلح آمیز را بدهد و به حقوق بشر احترام گذاشته و از آن محافظت کند.

رژیم سعودی روز شنبه دوازدهم دی ماه برابر با دوم ژانویه 2016 در بیانیه‌ای، از اعدام چهار نفر از شخصیتهای شیعی‌ عربستان و در رأس آنها شیخ نمر باقر النمر به‌اتهام واهی اقدامات تروریستی خبر داد.

آل سعود سه مبارز شیعی دیگر به‌نام‌های علی سعید الربح، محمد علی عبدالکریم الصویلم و محمد فیصل محمد الشیوخ را به شهادت رسانده است.

گروه‌های مختلف سیاسی، حزبی و شخصیت‌های مختلف جهان اسلام، جنایت آل سعود در به شهادت رساندن شیخ نمر باقر النمر روحانی برجسته شیعی را به‌جرم مطالبه حقوق مشروع و غصب‌شده مردم منطقه شرق عربستان محکوم کردند و اعتراضات به این اقدام شنیع رژیم سعودی همچنان ادامه دارد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 495197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسین A1 ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
    24 25
    امریکا حامی هر تروریستی از جمله آل سعود است و این نه تنها برای ما شیعیان و ایرانیان بلکه برای همه آزاد اندیشان جهان اثبات شده است اگر این کار در ایران می شد امروز فریاد شورای امنیت و آقای بان کی مون بلند بود که تحریم کنید.
  • نیما IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
    18 5
    متاسفانه حق با آقای حسین هست شما فکر کن یک روحانی سنی تحصیل کرده در عربستان که از قضا رهبر سنی های ایران باشه به جرم اقدام علیه امنیت ملی و محاربه اعدام بشه فکر می کنین برخورد بین المللی با ایران و عربستان یکی خواهد بود؟ آیا آمریکا و سازمان ملل به خواهش بسنده می کنند؟ اگر اینطور فکر میکنید واقعاً ساده هستین