لاریجانی: به فریبکاری آمریکایی‌ها پاسخ قاطع می‌دهیم/ تحریمها باید تاچند هفته دیگر برداشته شود

رئیس مجلس با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی به تعهدات خود پایبند است در عین حال گفت که ایران به فریبکاری‌های آمریکایی ها جواب قاطع خواهد داد.

علی لاریجانی در یادواره بیست و پنجمین سالگرد شهادت شهید صادق گنجی (سفیر فرهنگی ایران در پاکستان) در مصلای برازجان گفت: بر اساس قانون دولت موظف است بنیه‌ی دفاعی کشور را چه در بعد آفندی و چه در بعد پدافندی تقویت کند و دستور اخیر رئیس جمهور برای گسترش فناوری‌های موشکی هم گوشه‌ای از این مصوبه است. پس نباید تردید کرد که اقتدار ایران به نیروهای مسلح فداکار است، اما پشتیبانی دفاعی از این نیروهای مسلح نیز باید انجام شود.

اهم سخنان لاریجانی به نقل از ایسنا را در ادامه بخوانید:

*ما در مرحله‌ای هستیم و به جایی رسیده‌ایم که مهمترین مساله‌ای که باید پیگیری شود مشکلات اقتصادی درونی کشور است؛ اگرچه غربی‌ها سنگ تحریم را انداخته‌اند و حالا مقدمات برداشته شدن تحریم‌ها فراهم شده است که ان شاء الله این اتفاق بیفتد، اما مردم باید در حوزه تولید فعال شوند.

*در مجلس و قوه مجریه باید فکری دنبال شود تا بنیه اقتصادی کشور تقویت شود. اینکه رهبری در ابتدای سال گفتند زمینه برای حضور مردم فراهم شود حرف بزرگی است. ما باید شرایط را برای کسانی که وارد عرصه‌ی تولید می‌شوند فراهم کنیم و به اندازه مجاهدت برای آنها ارزش قائل شویم.

*در موضوع هسته‌ای مشکلات زیادی برای ما به وجود آوردند، اما خوشبختانه کشور از بنیه قوی برخوردار شد و روشن شد که اتهامات پی ام دی هم قیل و قال بوده و آنها 12 سال با قیل و قال بر ما ستم کردند. حداکثر حرفی که در گزارش آژانس آمده بود این بوده که تا سال 2003 نشانه‌هایی داشتند. آنها این همه ستم و تحریم علیه ملت روا داشتند و صرفا می‌گویند ایران مطالعاتی داشته است؛ در حالی که مطالعه جرم نیست و آنها در گزارش آژانس دلیلی برای تحریم 12 ساله پیدا نکردند.

*در توافق باید تحریم‌ها را بردارند و ان شاء الله تا چند هفته دیگر این اتفاق بیفتد. ما این مسیر را به درستی طی کرده‌ایم و راه را ادامه داده‌ایم. اما این روزها حرف‌های ناشیانه‌ای شنیده می‌شود که پاسخ دارد. اگر آمریکایی‌ها فکر می‌کنند می‌توانند اقدامات فریبکارانه کنند مجال فریبکاری وجود ندارد و هر اقدام نابجا یک اقدام به جا از طرف ایران را در پی خواهد داشت.

* آمریکایی‌ها با چه رویی ایران را به حمایت از تروریسم متهم می‌کنند در حالی که ما چند دهه است گرفتار این جریان بدخیم در منطقه هستیم که به جان امت اسلامی افتاده و ریشه‌اش گرایش فرهنگی و متحجر و متعصبانه است که از یک گوشه از جهان اسلام مورد حمایت قرار می‌گیرد؟

*{ با اشاره به ریشه‌های جریان تروریستی منافقین} شهید مطهری جزو اولین کسانی بود که می‌گفت که باید صف مبارزان انقلاب از آنها جدا شوند. آنها بعد از انقلاب ضربه‌های بزرگی به نظام زدند و انحرافشان آنقدر قوی بود که یک جریان تروریستی به راه انداختند و به صدام که علیه ما می‌جنگید پناه بردند. اگر ما از ابتدا درست به انحرافات توجه نکنیم چنین سرنوشتی پیدا خواهند کرد.

*سربازان آمریکایی در زمان اشغال عراق رفتار احمقانه‌ای داشتند و مردم را به ستوه آورده بودند در آن شرایط خفقان جریان‌های تروریستی جدید خلق شدند و ما در ظرف عراق شاهد جریان‌های تروریستی جدید بودیم که به عنوان مبارزه با اشغال پدید آمدند، اما هدفشان را به سمت مسلمانان نشانه می‌گرفتند.

*عجیب است برخی کشورهای منطقه می‌گویند نفتی که تروریست‌های داعش می فروشند به ما مربوط نیست؛ در حالی که اسناد روشنی وجود دارد و آنها نمی‌توانند منکر شوند. صف تریلی‌هایی که به سمت این کشورها می‌آید مشخص هستند. البته برخی کشورهای دیگر منطقه هم هستند که سطحشان سطح این حرف‌ها نیست و کشورشان کوچک است پولی که در می‌آورند را خرج این کارها می‌کنند و این در منطقه مساله‌ساز شده است.

*اکثر کشورهایی که درونشان جریان تروریستی خلق شده ابتدا توسط کشور بیگانه اشغال شده‌اند و هر کشوری که با ستم غربی‌ها اشغال شده از درون جریان تروریستی به وجود آمده، پس راه حل مبارزه با تروریسم اشغال و سرکوب نظامی نیست. همچنین برخی کشورهای منطقه برای رقابت‌های کودکانه در منطقه دست به دامن جریان‌های تروریستی شده‌اند. در حالی که تجربه نشان داده وقتی این غبارها از بین برود همین جریان‌های تروریستی به جان آن کشورها می‌افتند و برایشان مصیبت ایجاد می‌کنند.

*امروز شاید مهمترین مشکلی که در منطقه وجود دارد جریان‌های تروریستی است؛ زیرا آنها می‌گویند مسلمانیم، اما به جای مبارزه با استعمار، استثمار و استکبار سر سلاح را به سمت مسلمان‌ها نشانه گرفتند. ما همچنین در منطقه دچار نوعی آشفتگی از نظر مبارزه شده‌ایم و امروز تنها کشوری که با جریانات تروریستی مبارزه می‌کنند جمهوری اسلامی است و بقیه شعار می‌دهند و حرف می‌زنند یا روی کاغذ ائتلاف می‌کنند. همچنان که بیش از یک سال گذشته آمریکا با 60 کشور برای مبارزه با داعش ائتلاف کرد، اما هیچ کاری نکردند و حتی یک شهر را آزاد نکردند. آنچه آزاد شد جوانان عراقی به رهبری آیت‌الله سیستانی انجام دادند.

*{با اشاره به احساس وظیفه جمهوری اسلامی نسبت به مردم عراق و سوریه و فلسطین} امروز راهبری امت در دست آیت الله خامنه‌ای پیشوای مجاهدی است که با بصیرت همه مسائل امت اسلام را زیر ذره بین دارد و لذا ما در راهمان یقین داریم.

27220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 494912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی موسوی US ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۲
    1 1
    امریکا مورد اعتماد نیست