پایش نوشت: نتایج تازه‌ترین نظرسنجی‌های انتخاباتی از احتمال پیروزی طرفداران دولت در انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر می‌دهد.

بر اساس یک نظرسنجی که اواخر آذرماه توسط یک سازمان معتبر در سراسر کشور صورت گرفته، شانس پیروزی ائتلافی از طرفداران دولت و اصلاح طلبان در انتخابات هفتم اسفند افزایش یافته است.
۲۴ درصد از افرادی که در این نظرسنجی در سراسر کشور شرکت کرده اند، گفته اند که به اعتدال گرایان طرفدار دولت رای می دهند. ۲۲ درصد نیز از نامزدهای اصلاح طلب حمایت کرده و ۲۱ درصد نیز اعلام کرده اند که به جریان اصولگرا رای خواهند داد.
نتایج این نظرسنجی در تهران اندکی متفاوت از دیگر استان های کشور است. در تهران ۲۸ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی گفته اند که به نامزدهای اصلاح طلب، ۲۲ درصد به اعتدال گرایان طرفدار دولت و ۲۰ درصد به نامزدهای اصولگرا رای می دهند.
در این نظرسنجی از شرکت کنندگان پرسیده شده است که طرفدار کدام جریان سیاسی هستید؟
در تهران، ۳۴ درصد از پاسخ دهندگان گفته اند از جناح اصلاح طلب حمایت می کنند، ۱۶ درصد به اعتدال گرایان و ۱۳ درصد نیز به جریان اصولگرا تمایل دارند.
اما در سراسر کشور، اصلاح طلبان با ۲۹ درصد، اعتدال گرایان با ۱۹ و اصولگرایان با ۱۶ درصد، به ترتیب در رده اول تا سوم حمایت مردمی قرار دارند.
۹درصد از جامعه آماری مورد پرسش در این نظرسنجی در تهران و ۱۰ درصد از سراسر کشور هم از نامزدهای مستقل حمایت می کنند.
۲۱ درصد از تهرانی ها و ۲۰ درصد پاسخ دهندگان در سراسر کشور هم در پاسخ به این سوال، گزینه «نمی دانم» را انتخاب کرده اند.

در همین حال نتایج یک نظرسنجی دیگر که توسط یک نهاد معتبر پیش از این صورت گرفته نتایجی تقریبا مشابه دارد.
در این نظرسنجی، ۳۰ درصد از پرسش شوندگان گفته اند که در انتخابات آینده مجلس به اعتدال گرایان طرفدار دولت، ۲۷ درصد به اصلاح طلبان و ۱۵ درصد به اصولگرایان رای خواهند داد. ۱۵ درصد نیز گفته اند که هنوز تصمیم شان برای انتخابات مشخص نیست.
1727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 494838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =