آغاز به‌کار اولین شبکه کودک مسلمان انگلیسی زبان در جهان با حضور علمای قم

ایلنا نوشت؛ اولین شبکه ماهواره‌ای کودک مسلمان انگلیسی زبان در جهان، با حضور شخصیت‌های برجسته حوزوی، افتتاح شد.

نسخه انگلیسی زبان شبکه ماهواره‌ای کودک هُدهُد که اولین شبکه ماهواره‌ای کودک مسلمان انگلیسی زبان در جهان شناخته می‌شود، جمعه شب (۱۱ دی ماه) با حضور علما و اندیشمندان حوزه علمیه، در شهر قم، آغاز به کار کرد.

آیت الله سیدجواد شهرستانی نماینده تام الاختیار آیت الله العظمی سیستانی در ایران که متولی راه‌اندازی این شبکه است، شب گذشته و در آیین افتتاحیه، رسما کلید شروع برنامه‌های این شبکه ماهواره‌ای را زد تا از این پس کودکان سراسر جهان امکان استفاده از برنامه‌های شبکه جهانی هُدهُد به صورت انگلیسی را داشته باشند.

علاوه بر آیت الله شهرستانی، از جمله شخصیت‌های برجسته حوزوی که در این مراسم حضور داشتند، می‌توان به حضور آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور، آیت الله خلجی از اساتید حوزه، حجت الاسلام و المسلمین فاضل میبدی عضو هیئت علمی دانشگاه مفید قم، حجت الاسلام سیدعلی موسوی اردبیلی فرزند آیت الله العظمی موسوی اردبیلی و... اشاره کرد.

نسخه‌های عربی و فارسی شبکه جهانی هُدهُد که با پخش برنامه‌های کودک با توجه به مبانی مذهب تشیع مشغول فعالیت است، در سال ۲۰۱۲ و به همت آیت الله سیدجواد شهرستانی نماینده تام الاختیار آیت الله العظمی سیستانی در ایران افتتاح شد و اینک در ابتدای سال ۲۰۱۶ نسخه انگلیسی آن نیز افتتاح شد.

در این مراسم «مونا طباطبایی» از نوجوانانی که در پخش برنامه‌های شبکه انگلیسی زبان هُدهُد مشغول فعالیت است، در سخنان کوتاهی، ضمن معرفی این شبکه ماهواره‌ای، از تلاش‌های آیت الله شهرستانی در راه اندازی این شبکه تشکر کرد و گفت: افتتاح این شبکه نشان از نگاه بلند ایشان دارد تا یک نوجوان بتواند دین را از دریچه تکنولوژی فرا گیرد.

همچنین احسان حلمی رئیس سازمان رسانه‌ای صبا و مدیر مجموعه شبکه‌های ماهواره‌ای هدهد، در سخنانی ضمن تبریک راه‌اندازی این شبکه، اظهار داشت: به کار بردن تکنولوژی روز برای پیش بردن اهداف دین که به همت حاج آقای شهرستانی صورت گرفته، ستودنی است.

وی در ادامه با بیان اینکه ۳۴۷ ماهواره تلویزیونی سراسر جهان را در پوشش خود دارند که از این تعداد، ۳۴۰ ماهواره تلویزیونی به صورت فعال به ارسال امواج ماهواره‌ای روی زمین مبادرت می‌کنند، گفت: ۲۰ هزار و ۳۷۴ شبکه تلویزیونی در کل جهان هم اکنون فعال هستند و ۲۱۴ ماهواره تلویزیونی در منطقه آسیا فعالند.

مدیر سازمان رسانه‌ای صبا با بیان اینکه ۱۱۶ ماهواره تلویزیونی فعال، منطقه ایران را تحت پوشش خود قرار داده‌اند که تا امروز ۳۱ مورد دریافت در خانه‌ها ثبت شده است، گفت: بیش از ۷ هزار شبکه تلویزیونی از این ۳۱دریافت ثبت شده در ایران قابل دریافت است.

وی با بیان اینکه ۵۲۱ فیلم سینمایی، ۴۰۷ شبکه دینی و مذهبی، ۵۱۱ شبکه کودک و نوجوان، ۵۴۳ شبکه مستهجن برخی از این شبکه‌ها را تشکیل می‌دهند که در ایران قابل دریافت هستند، خاطرنشان کرد: ۱۵۵ شبکه فارسی زبان قابل دریافت در ایران است که ۱۴ شبکه سیاسی، ۲۲ شبکه مستهجن و ۲۲ شبکه مذهبی هستند.

حلمی گفت: درآمد سالانه ژاپن از صنعت انیمیشن بیش از درآمد سالانه ایران از فروش نفت است؛ چراکه ارزش مالی شرکت والدیزنی که از سازندگان انیمیشن در جهان است، معادل بیش از ۱۷۸ میلیارد دلار است در حالیکه فروش سالانه نفت ایران ۵۴ میلیارد دلار است.

مدیر مجموعه شبکه‌های ماهواره‌ای هدهد ابراز داشت: با توجه به آمار فوق، سیاستگذاران فرهنگی جهان با اهدافی از پیش تعیین شده و با مطالعات همه جانبه به سمت ما آمده‌اند.

او افزود: دشمنان روزی از سلاح آتشین برای کشورگشایی بهره می‌بردند که در یک محدوده کوچک و خاص ایجاد خرابی می‌کرد اما امروزه ذهن به ذهن و و بسیار گسترده در حال تخریب هستند و درحالی‌که ادیان الهی مروج رحمت و شفقت هستند اما رسانه‌ها بخش اعظمی از فعالیت خود را برای ساخت فیلم‌های مخرب صرف می‌کنند.

حلمی گفت: امروزه رسانه‌ها با تحقیر قومیت، ملیت و مذاهب اقدام به تحمیل و حاکمیت ارزش‌ها و فرهنگ خود می‌کنند. اینگونه برنامه‌ریزی منجر به بیزاری از فرهنگ و مذهب خودی می‌شود و با ایجاد سرگردانی، اقدام به القاء خواسته‌ها کرده و انسانی مطیع و فرمانبردار می‌سازند. این انسان مطیع چشم و گوش به رفتار بیگانه دارد و با انجام آن خود را مترقی می‌داند و هرگاه خبری به توا‌تر می‌رسد، هرچند دور از حقیقت باشد به دلیل تکرار درست به نظر می‌رسد و همین مردم در بازنشر آن کمک می‌کنند.

او با بیان اینکه امروز تشیع مظلوم و یکی از اهداف مهم رسانه‌هاست؛ افزود: رسانه‌های معاند علاوه بر تبلیغ علیه تشیع، یاور و مروج وهابیت شده و با هزینه‌های گزاف، شبکه‌های مورد نظر تامین می‌شوند.

مدیر مجموعه شبکه‌های ماهواره‌ای هدهد ادامه داد: امروزه با نشر اخبار داعشی‌ها و سلفی‌ها بنا بر این دارند تا چهره‌ای همراه با خشونت و خونریزی از اسلام به جهان ارائه کنند. آن‌ها در باطن خود مصمم و پرشور و با اختصاص هزینه‌ای بسیار سنگین به صورت شبانه‌روزی فعالیت می‌کنند تا به هدف خود برسند.

او یادآور شد: سازمان رسانه‌ای صبا و شبکه هدهد، اولین شبکه کودک ونوجوان عربی زبان را در سال ۲۰۱۰ و شبکه فارسی زبان هدهد را در سال ۲۰۱۲ راه اندازی کرد و امروز پس از دوسال مطالعه و تحقیق شبکه هدهد انگلیسی را راه‌اندازی نمود تا به نشر زلال معارف اهل بیت بپردازد و همه قاره‌های جهان را تحت پوشش قرار دهد.

خاطرنشان می‌شود، در پایان این مراسم از کارکنان شبکه انگلیسی زبان هُدهُد با اهدای لوح تقدیر و هدایایی، تقدیر شد.

این مراسم تحت تأثیر یاد و خاطره مرحوم سیدمحمدمهدی کاظمینی معاون سابق اداری مالی شبکه جهانی هُدهُد که به تازگی به دیار باقی شتافته است؛ برگزار شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 494771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =