ایرنا نوشت: مدیرعامل کارخانه «ایرواستار اس.پی» بزرگترین کارخانه هواپیماسازی روسیه برای ساخت هواپیماهای مسافربری «توپولوف-204 اس.ام» برای ایران اعلام امادگی کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از گزارش روزجمعه تارنمای روسی «آویشن اکسپولولر»، «سرگئی دمنتیف» مدیرعامل کارخانه «ایرواستار اس.پی» گفت: امیدواریم بتوانیم سفارش برای ساخت هواپیماهای مسافربری «توپولوف-204 اس.ام» از ایران دریافت کنیم.
وی به توانایی این کارخانه برای ساخت هواپیماهای «توپولوف-204 اس.ام» با کیفیت عالی برای سفارش دهندگان ایرانی یا هر سفارش دهنده دیگر اشاره کرد.
ولادیمیر کارنوزوف تحلیلگر اقتصادی تارنمای روسی «آویشن اکسپولولر» در ادامه گزارش نوشت: کارخانه «ایرواستار اس.پی» واقع در منطقه اولیانوفسک روسیه بزرگترین کارخانه هواپیماسازی این کشور از بزرگترین کارخانه های هواپیماسازی در سطح اروپا به شمار می رود.
این کارخانه در دوره شوروی سابق و برای ساخت هواپیماهای غول پیکر همچون آنتونف124معروف به روسلان (بزرگترین هواپیمای باری جهان) ساخته شده و در این کارخانه در زمان حاضر هواپیماهایی همچون هواپیماهای سوختگیری ایلوشین-78 و ایلوشین تجسسی معروف به رادار پرنده ساخته می شود.
در این کارخانه که مساحت 4 میلیون و 500 هزار مساحت دارد و 10 هزار کارگر در ان کار می کنند تا کنون چندین فروند هواپیمای «توپولوف-204 اس.ام» هم ساخته شده است که با موفقیت به پرواز در آمده اند.
تحلیلگر روس در گزارش خود خاطرنشان کرده است: دنیس مانتوروف وزیر صنعت و تجارت روسیه که در ماه دسامبر به ایران سفر کرد در دیدار با محمد رضا نعمت زاده وزیر صنعت و معادن و تجارت ایران موضوع فروش هواپیماهای «توپولوف-204 اس.ام» به ایران را مطرح کرد.
کارنوزوف به نقل از یک بیانیه وزارت صنعت و تجارت روسیه نوشت: شرکت ایرکیش از شرکت های ایرانی علاقمند به خرید هواپیماهای مسافربری «توپولوف-204 اس.ام» است که قبلا از هواپیماهای توپولوف-154ام استفاده می کرد.
در این بیانیه گفته شده است: روسیه آماده عرضه هواپیماهای مسافربری توپولوف 204 اس ام به طرف ایرانی است و گفت وگوها با شرکت کیش ایر ادامه دارد تا این شرکت مجهز به 10تا 15فروند از این هواپیماها شود.»
هواپیمای مسافربری «توپولف 204 -اس ام» هواپیمای پیشرفته منطقه ای است که دارای ظرفیت حمل 210 مسافر است.
روسیه و ایران پنج سال پیش مذاکرات گسترده ای را برای عقد قراردادی در زمینه فروش این هواپیماها به کشورمان انجام دادند که با اعمال تحریم های غربی علیه ایران بدون نتیجه پایان یافت.
در ان زمان سرگئی گالپرین معاون اول شرکت هواپیماسازی توپولف روسیه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، دورنمای همکاری های ایران و روسیه در زمینه هواپیماسازی را بسیار خوب دانست و بر لزوم تلاش دو کشور برای توسعه این همکاری ها تاکید کرد.
وی با بیان این که توپولف بزرگ ترین شرکت هواپیماسازی روسیه علاقه مند به توسعه همکاری ها با جمهوری اسلامی ایران است، اظهار داشت: در حال حاضر مذاکرات ایران و روسیه در زمینه فروش هواپیماهای توپولف در دو جهت انجام می گیرد.
گالپرین مذاکره میان اتحادیه شرکت های هواپیماسازی روسیه با سازمان صنایع هواپیماسازی ایران برای فروش یکصد فروند هواپیمای مسافربری توپولف 204 را نخستین برنامه برای همکاری مشترک میان دو کشور عنوان کرد و افزود: بخش عمده این هواپیماها قرار است در ایران مونتاژ شود.
معاون اول شرکت توپولف جهت دیگر مذاکرات ایران و روسیه در زمینه هواپیماهای توپولف را مذاکره میان شرکت روسی ایلوشین فینانس کو و ایران ایرتور برای تحویل هواپیماهای توپولف -204 اس ام به این شرکت ایرانی دانست.
رسانه های خبری روسیه در ان زمان اعلام کردند: ایلوشین فینانس با ایران قرارداد تحویل 5 فروند توپولف 204 -اس ام را منعقد کرده که قرار است این هواپیماها تا اواخر سال 2010 به ایران تحویل داده شود و طرف ایرانی برای خرید 20 هواپیمای دیگر از این نوع ابراز علاقه مندی کرده است.
این توافق ها همان طور که اعلام شد با اعمال تحریم های غیرمنصفانه غرب و آمریکا در مورد ایران بدون اجرا ماند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 494726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۱
    بابا تو رو خدا ايرباس بخريد بوئينگ بخريد آخه توپولوف اگه مشتري داشت كه اينقد ذوق نميكرد
  • بی نام A1 ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۱
    توپولوف ؟؟؟ شوخی میکنی ... ای خداااا ... :
  • بی نام A1 ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۱
    خدا بدادبرسه
  • بی نام A1 ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۱
    نه توروخدا اسمشم خطرناکه
  • بی نام GB ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۱
    امان از نامردی روسها اخه هواپیمای مسافربری که تو قطعنامه شورای امنیت نبود
  • ali A1 ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۱
    روسیه هم تو تحریما سود برده هم بعد از تحریما سود می بره . اخه این توپولف اگه تو دنیا مشتری داشت که به ایران التماس نمی کرد . شرکتهای هواپیما سازی اروپا و امریکا اینقدر مشتری دارند که به خریدارا نوبت می دن
  • بی نام IR ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۱
    10 31
    حکومت تا کی باید برای مقاصد سیاسیش از جون مردم مایه بذاره؟ اینطور پیش بره ایران دیگه جای موندن نیست
  • بی نام IR ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۱
    11 30
    من نمیدونم ما چی توی این روسا دیدیم که حتما باید از اینا خرید کنیم، بابا جان برید سراغ بوئینگ ایرباس
  • امين ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۱
    5 28
    از الان دارم به تقايص احتمالي اين هواپيما فكر مي كنم! :(
  • بی نام A1 ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۱
    12 16
    ما هواپیمای امریکایی می خوایم
  • سعید A1 ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۱
    6 16
    هر دم از این باغ بری میرسد.....
  • من AU ۰۱:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۲
    8 16
    ای کاش سیاستمدارای ما هم مثه سیاستمدارای روسیه زبل بودن. این روسیه هم از توبره میخوره هم از آخور.
  • بی نام CA ۰۳:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۲
    10 20
    عروس از خودش خوشگل بود آبله مرغون هم گرفت. توپولوف خیلی هواپیمای خوبیه اونوقت میخوان بدن ایرانیها بسازند عین خودرو که ماشالله در کشور از آخرین فناوری و کیفیت برتر برخورداره خب یهو بگین ماشین قتل عام میخواهیم درست کنیم. لطفا بدین ایران خودرو چون اون مدیرعامل اش شده هواپیما ساز