العالم نوشت: احتمال رسیدن عناصر گروه تروریستی داعش به قفقاز، موجب نگرانی مسئولان روسی شده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، حضور اعضای گروه تروریستی داعش به قفقاز مساله ای دور از انتظار نیست و شاید عامل اصلی اقدام نظامی روسیه در سوریه و تشدید حملات این کشور علیه مواضع گروه تروریستی داعش در غرب و شرق سوریه، اقدامی پیشگیرانه برای تضعیف این گروه به منظور نابودی آن باشد و این سیاستی است که آمریکا و همپیمان دهه شصت آن، آن را در پیش گرفته بودند.

"رأی الیوم" در یادداشتی در این باره نوشت: گروه تروریستی داعش روز پنج شنبه گذشته مسئولیت تیراندازی روز چهارشنبه نزدیک یک مرکز گردشگری در داغستان - جمهوری قفقاز روسیه - را که یک کشته و یازده زخمی برجای گذاشت، برعهده گرفت.
جمعیت مسلمانان در روسیه فدرال بیش از 28 میلیون نفر است و مسلمانان حدود 14 درصد از جمعیت این کشور را تشکیل می دهند و اغلب آنان خواهان جدایی و استقلال هستند و این مساله موجب نگرانی فزاینده مقامات این کشور شده است.

"ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه به خوبی خطر رسیدن داعش به عمق خاک روسیه و پیوستن شمار زیادی از عناصر افراطی به این گروه را درک می کند، زیرا باز شدن پای داعش به عمق خاک روسیه، به معنای عملیات آموزش و تجهیز بسیار پیشرفته و نیز جنگ چریکی بسیار حرفه ای است.

داعش تجربیاتی درهمه این زمینه ها به ویژه در زمینه جذب نیرو و استفاده پیشرفته از وسایل جمعی و شبکه های اجتماعی دارد وعناصر آن در زمینه بمب گذاری خودروها نیز خبره هستند.
استراتژی روسیه در دخالت نظامی در سوریه، دراین تئوری خلاصه می شود که آن ها را درمناطقی که حتی به ما نمی رسند، هدف قرار دهید" ، موفقیت این استراتژی با توجه به گسترش نفود داعش و ایجاد شاخه هایی برای خود در سینای مصر، سرت لیبی، افغانستان، پاکستان، سومالی و بالاخره داغستان تضمین شده نیست.

هجمه ها علیه روسیه بعد از دخالت روسیه در سوریه شدت یافت و کسانی که توییتر و اینترنت و صفحه های فیس بوک را دنبال می کنند، به خوبی این مطالب را درک می کند.

ائتلاف اسلامی که به رهبری عربستان سعودی و شورای همکاری استراتژیک ترکیه و عربستان در زمینه های نظامی و امنیتی، شاید آغازی برای هماهنگی به منظور پاسخ دادن به دخالت نظامی روسیه در سوریه باشد.

"ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه باید از ظهور عناصر داعش در قفقاز نگران باشد، زیرا از یک سو عناصر تروریست قفقازی برای آموزش و تجهیز شدن به سلاح به اراضی تحت اشغال داعش می روند، سپس این تجارب در اقدامات نظامی ضد نظامیان روسی به کار گرفته می شود.
مساله فقط به تعداد کشته شدگان منحصر نمی شود، بلکه در اصل قضیه ورود عناصر داعش به قفقاز است و نتایجی است که این امر می تواند بر امنیت و ثبات روسیه تاثیر بگذارد و مسئولان روسی به خوبی به این امر واقف هستند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 494690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =