تسنیم نوشت: دو افسر پلیس ترکیه در نبرد با شبه‌نظامیان حزب کارگران کردستان در منطقه جنوب شرق این کشور کشته شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، اولین افسر پلیس در منطقه جیزره و زمانی که وی و همراهانش سعی داشتند موانع ایجاد شده توسط شبه‌نظامیان پ‌ک‌ک را برچینند در حمله راکتی کشته شد.

خبرگزاری دوغان می‌گوید دومین پلیس نیز امروز (جمعه) در انفجار یک بمب در منطقه سور کشته شد. مقامات هر گونه تظاهرات در این منطقه را ممنوع اعلام کرده‌اند.

پس از اینکه آتش‌بس میان ارتش ترکیه و شبه‌نظامیان پ‌ک‌ک در ماه جولای سال گذشته پایان یافت، منطقه جنوب شرقی این کشور درگیر یکی از خونین‌ترین خشونت‌ها از دهه 1990 تاکنون شده است.

پ‌ک‌ک از سال 1984 برای کسب خودمختاری در منطقه جنوب‌ شرقی با دولت ترکیه وارد جنگ شده، نبردی که طی آن در حدود 40 هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند. این گروه توسط ترکیه، آمریکا و اتحادیه اروپایی به عنوان یک گروه تروریستی شناخته می‌شود.

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، در روز پنج‌شنبه اعلام کرد که عملیات‌های نظامی این کشور علیه پ‌ک‌ک که به گفته وی در سال جاری موجب مرگ بیش از 3 هزار شبه‌نظامی شده، پایان نخواهد یافت.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 494645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۱
    15 27
    این گروه توسط ترکیه، آمریکا و اتحادیه اروپایی به عنوان یک گروه تروریستی شناخته می‌شود. یعنی ایران تروریستی نمیشناسه پ ک ک رو؟ میخاین عکس شهدای ایرانی که این جانیا با قناسه کشتنشون رو بفرستم براتون؟