واحد مرکزی خبر نوشت: عربستان سعودی پس از بیست و پنج سال سفارت خود را در بغداد بازگشایی کرد.

به گزارش شبکه تلويزيوني الحدث، عربستان در اعتراض به حمله عراق به کويت در سال 1990 سفارت خود را در بغداد تعطيل کرده بود. ثامر بن علي السبهان از سي ام دسامبر سال 2015 کار خود را در بغداد به طور رسمي آغاز کرد و به دنبال نزديک کردن ديدگاه ها و تقويت همکاري بين دو کشور است.

السبهان در مصاحبه با اين شبکه گفت: «ما با يکديگر در همه زمينه ها و مواردي که به نفع دو کشور و دو ملت عراق و عربستان باشد تعامل داريم. دستورات پادشاه عربستان سعودي را درباره عراق پيگيري مي کنيم. ما اقدامات لازم را براي نزديک کردن ديدگاه هاي دو کشور صورت خواهيم داد تا منافع مشترک دو کشور محقق شود.»

وي افزود: رياض آماده تعامل با همه طرف هاي سياسي در عراق است و بازگشت سفير عربستان براي فراهم کردن زمينه همکاري بين رياض و بغداد به ويژه درباره مسايل امنيتي و مبارزه با گروه هاي تروريستي است که دشمن هر دو کشور هستند.
حسن الحمداني رئيس کميته روابط خارجي پارلمان عراق در اين باره به الحدث گفت: «بازگشايي سفارت عربستان در شرايط کنوني دستاوردي است که پيام اطمينان بخش مي دهد. عربستان جايگاه بين المللي و عربي دارد و بسيار مهم است که تعامل ديپلماتيک بين دو کشور وجود داشته باشد.»

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 494641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =