رییس دفتر رییس جمهور صبح امروز با آیات عظام مکارم شیرازی، جوادی آملی و شبیری زنجانی دیدار و سلام رییس جمهور به آنان را ابلاغ کرد.

به گزارش خبرآنلاین، محمد نهاوندیان پس از آنکه روز گذشته با آیات عظام موسوی اردبیلی، نوری همدانی  و سبحانی دیدار کرد، صبح امروز و در دومین روز از سفر به قم نیز به دیدار آیات عظام جوادی آملی، مکارم شیرازی و شبیری زنجانی رفت تا گزارشی از فعالیت‌های دولتمردان به مراجع عظام تقلید ارائه دهد.

آیت‌الله مکارم شیرازی: امنیت اقتصادی موجب رونق اقتصادی می‌شود

                                                                                                                                                                                   
آنطور که پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری گزارش داده، حضرت آيت الله العظمي مكارم شيرازي در ديدار رييس دفتر رييس جمهوري با تقدير از تلاش هاي دولت در مسير رشد و شكوفايي كشور گفتند: ايجاد امنيت اقتصادي و سياسي در كشور باعث مي شود كه بخش خصوصي و مردم در عرصه اقتصاد فعال شده و رونق اقتصادي را رقم بزنند.
محمد نهاونديان نيز در اين ديدار ضمن ارائه گزارشي از اقدامات دولت در عرصه هاي مختلف، لغو يكپارچه تحريم ها و بسته شدن پرونده پي ام دي را از دستاوردهاي مهم دولت برشمرد و افزود: امروز شيطنت ها و فتنه انگيزي هايي در مسير اجراي برجام از سوي دشمنان انجام مي شود كه دولت و مسوولان كشور با هوشياري كامل اجازه نمي دهند تاثيري در اين مسير داشته باشد.
رييس دفتر رييس جمهوري با بيان اينكه همه بايد در كشور دستاوردهاي ملي را حفظ و حراست كنند، گفت: وظيفه دولت برداشتن موانع از مسير اقتصاد كشور بود و امروز در فضاي بوجود آمده پس از توافق بخش خصوصي و فعالان اقتصادي بايد براي سرمايه گذاري و اشتغال زايي در كشور تشويق و ترغيب شوند تا بتوانيم به رشد و پيشرفت مورد نظر دست پيدا كنيم.
وی با اشاره به اينكه امروز جمهوري اسلامي ايران به عنوان نقش آفرين اصلي در صحنه مبارزه با تروريسم و افراطي گري مطرح است، خاطرنشان كرد: بايد از اين فضاي سياسي بوجود آمده براي ترسيم چهره راستين ايران در افكار عمومي جهان و مقابله با اسلام هراسي استفاده درست فرهنگي كرده و اسلام رحمت و رحمانيت را به جهان معرفي كنيم.

آیت‌الله جوادی آملی: موفقیت در مذاکرات از نعمت‌های الهی است/ توصیه به دولتمردان برای صبر در برابر تخریب‌ها

در ادامه دیدار‌های رییس دفتر رییس جمهور با مراجع، حضرت آيت الله العظمی جوادي آملي در این دیدار رسيدن به پيشرفت و عبور از مسيرهاي پرچالش در كشور را با همكاري و مشاركت مردم قابل تحقق دانستند و افزودند: تقويت ايران دوستي، همگرايي و وحدت ميان آحاد جامعه مي تواند منجر به پيشرفت و توسعه كشور شود.

ايشان با تقدير از تلاش هاي ديپلماتيك مسئولان ، موفقیت بدست آمده در مذاکرات را را نعمت الهي برشمردند و خاطرنشان كردند: ما توانستيم در مذاكره با قدرتهاي بزرگ دنيا كه همواره به دنبال قدرت طلبي هستند، در شرايطي سخت از حقوق و منافع ملت ايران دفاع كنيم و به اهداف خود برسيم و از اين جهت ، موفقیت بدست آمده در مذاکرات يك نعمت الهي است و بايد شكرگزار خداي متعال باشيم.
آيت الله جوادي آملي با بيان اينكه تجارب تاريخي ثابت كرده كه جنگ، چه مستقيم و چه نيابتي هرگز راهگشا نبوده است، اظهار داشتند: امروز جهان به صلح و آرامش نياز دارد و منفعت طلبي قدرتهاي جهان از طريق جنگ، خشونت و خونريزي به جايي نرسيده و نخواهد رسيد.
ايشان افزودند: سيره نبي مكرم اسلام(ص) گواه براين است كه جامعه بدوي و خشن را با احياء اخلاق و با رفتار الهي به موفقيت و پيشرفت رساندند و امروز دين مبين اسلام در كنار آموزه هاي اخلاقي پيامبر اسلام(ص) جان هاي تشنه را در تمامي دنيا سيراب كرده و جذب مي كند.
آيت الله جوادي آملي با بيان اينكه با تقويت ايران دوستي و عشق و علاقه به كشور در ميان مردم مي توانيم اقتصاد، توليد و كالاي ايراني را تقويت كرده و بازار ايراني را از اين وضعيت نابهنجار و در تسخير كالاهاي خارجي بدون كيفيت خارج كنيم، ادامه دادند: تقويت اقتصاد ايراني به منزله تقويت بازار يك كشور اسلامي خواهد بود و با توسعه كالا و توليد ايراني مي توانيم مانع از قاچاق كالاهاي خارجي به كشور و عرضه آن به مردم بشويم.
ايشان همچنين احياء مفهوم اصيل اقتصاد اسلامي و رعايت ضوابط ديني در تعاملات اقتصادي را موجب رونق توليد و باز شدن راه اقتصاد مقاومتي در كشور دانستند.
آيت الله جوادي آملي با ابلاغ سلام به رييس جمهوري و همه اعضاي دولت و تقدير از تلاش دولتمردان در شرايط سخت امروز ، اظهار داشتند: مطمئنا جريان ها و افرادي كه از موفقيت هاي دولت خرسند نيستند، ممكن است با هجمه ها و اقدامات تخريبي موجبات دلسردي و ناراحتي مسئولين را فراهم كنند اما آنچه اهميت دارد اين است كه مردم قدردان زحمات دولت هستند و بنده به دولتمردان توصيه مي كنم كه در برابر هجمه ها و خرده گيريها صبور باشند كه صبر برطرف كننده بسياري از مشكلات بوده و در سايه صبر عنايات الهي هم شامل حال ما خواهد شد.
ايشان همچنين بر تلاش دولت براي برگزاري انتخاباتي با شكوه و فراهم كردن شرايط براي مشاركت و حضور حداكثري مردم در پاي صندوق هاي راي تاكيد كرد.
محمد نهاونديان نيز در اين ديدار ضمن ابلاغ سلام هاي گرم رييس جمهوري به آيت الله جوادي آملي، گفت: دولت حل معضلات اقتصادي كشور را در اولويت برنامه هاي خود قرار داده و توافق هسته اي و رسيدن به برجام در كنار تلاش براي دستيابي به حقوق مسلم ملت ايران، براي برداشتن تحريم هاي ظالمانه از سر راه اقتصاد كشور بوده است.
رييس دفتر رييس جمهوري با بيان اينكه امروز با اجرايي شدن برجام راه براي احياء اقتصاد كشور بازخواهد شد، افزود: تلاش دولت بر اينست كه با مشاركت مردم و فراهم كردن محيط مساعد براي كسب و كار و فعاليت بخش خصوصي، رونق اقتصادي را در كشور رقم بزند و در اين مسير اميد به فعاليت و حضور مردم دارد.
نهاونديان با اشاره به اينكه فرهنگ تلاش، خدمت و خلاقيت در اقتصاد بايد رواج يافته و اقتصاد كشور از مسير پر مشكل و غلطي كه گريبانگير آن شده است نجات يافته و به توسعه و پيشرفت برسيم.
رييس دفتر رييس جمهوري با بيان اينكه دولت قصد دارد تا نقش اصلي را به بخش خصوصي و فعالان اقتصادي و مردم واگذار كند، خاطرنشان كرد: ايجاد آرامش و امنيت اقتصادي و اجتماعي از اهداف و اولويت هاي دولت بوده و همواره در تلاش است با ايجاد اين فضا، زمينه و بستر جذب سرمايه ها و شكوفايي اقتصادي را فراهم كند.
نهاونديان همچنين با اشاره به انتخابات پيش روي مجلس شوراي اسلامي و خبرگان رهبري ادامه داد: دولت تلاش خواهد كرد تا انتخاباتي منضبط و دقيق با حضور و مشاركت تمامي گروهها ، اقشار و احزاب با شور و مشاركت حداكثري برگزار شود.

آیت‌الله شبیری زنجانی: خدمت به مردم نصرت قطعی به دنبال دارد


حضرت آيت الله العظمي شبيري زنجاني نیز در ديدار رييس دفتر رييس جمهوري با تقدير از تلاش ها و خدمات دولت و مسوولان كشور براي رسيدن به دستاوردهاي بزرگ، به توافق هسته اي ايران و قدرت هاي جهاني اشاره و تاکید کردند: كوشش در مسير خشنودي خداوند و خدمت به مردم نتيجه و نصرت قطعي بدنبال دارد.
ايشان با اشاره به پيش رو بودن انتخابات مجلس شوراي اسلامي و خبرگان رهبري بر ضرورت تلاش براي تقويت وحدت، همدلي و انسجام ملي در كشور تاكيد كردند.
آيت الله شبيري زنجاني توجه به مصالح و منافع ملي را حائز اهميت برشمردند و ابراز اميدواري كردند تا انتخابات آينده موجب تقويت وحدت و انسجام داخلي شود.
محمد نهاونديان نيز در اين ديدار با ابلاغ سلام رييس جمهور و اعضاي دولت به آيت الله العظمي شبيري زنجاني به موفقيت مذاكره كنندگان كشور با قدرت هاي جهاني اشاره كرد و گفت: با وجود برخي سنگ اندازي ها و فتنه افكني ها از سوي دشمنان از جمله رژيم صهيونيستي، به اميد خداوند در هفته هاي آينده شاهد برداشته شدن تحريم هاي ظالمانه و اجراي كامل برجام خواهيم بود.
رييس دفتر رييس جمهوري سپس به انتخابات پيش رو اشاره كرد و گفت: بسيار مهم است كه در داخل كشور تمامي سليقه هاي فرهنگي، سياسي و اقتصادي در جهت حفظ مصالح ملي حركت كنند و انسجام در مقابله با دشمن بيروني حفظ شود.
نهاونديان همچنين ضمن تشريح عملكرد دولت تدبير و اميد در دوسال گذشته گفت: همه بخش هاي دولت براي ادامه راه خود به دعاي بزرگان و مراجع عظام تقليد محتاج هستند.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 494628

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =