آیت الله کعبی: برخی به دنبال کادرسازی در مجلس خبرگان هستند / این مجلس شبه پارلمان نیست

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: برخی شاید به دنبال کادرسازی و مسائل حزبی در مجلس خبرگان و تفرقه در میان آحاد ملت باشند که به جایی نخواهند رسید.

یه گزارش خبرآنلاین به نقل از رسانیوز، آیت الله عباس کعبی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، پنج شنبه شب در نشست سیاسی که با حضور طلاب و روحانیان و دیگر اقشار مردمی در مسجد امام حسن عسکری(ع) پردیسان برگزار شد، با تبریک ایام ولادت پیامبر اکرم(ص)، ولادت امام صادق(ع) و ایام حماسه تاریخی و بصیرت بخش ملت ایران در روز 9 دی ماه اظهار داشت: مباحث ما در این جلسه در دو بخش ارائه می‌شود.

وی افزود: در بخش نخست به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اشاره می‌شود که در هفته وحدت و در دیدار شخصیت‌های متفکر جهان اسلام و سفرای کشورهای اسلامی درباره تمدن اسلامی مطالب ارزشمندی را بیان فرمودند و در بخش دوم به ماهیت مجلس خبرگان، وظایف، ساختار، انتخابات پیش‌رو و شبهات مطرح شده درباره مجلس خبرگان اشاره می‌شود.

آیت الله کعبی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب درباره تمدن نوین اسلامی ابراز داشت: ایشان با ابراز ناامیدی از سیاستمداران و روشنفکران جهان اسلام، امت اسلام را خطاب قرار داده و بر رسالت علما، حوزه‌های علمیه و روشنفکران راستین تأکید کردند.

وی تمدن نوین اسلامی را هدف پایه‌ای انقلاب اسلامی خواند و گفت: زیربنا و پایه تمدن اسلامی، فرهنگ است و روبنا و لایه بیرونی هر تمدنی، آبادانی و عمران است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به مؤلفه‌های تحقق تمدن نوین اسلامی خاطرنشان کرد: علم، ایمان، ساخت جامعه اخلاقی، احساس مسؤولیت اجتماعی، عمل صالح، صبر و مقاومت و تحمل شکیبایی از مؤلفه‌های ساخت تمدن اسلامی است که باید در حوزه و دانشگاه بازپروری شود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در بخش دوم سخنانش به ماهیت مجلس خبرگان اشاره و تأکید کرد: مجلس خبرگان، نهادی فقهی، حقوقی، علمایی و متشکل از کارشناسان برتر نظام اسلامی است که ریشه در سیره متشرعه و روش متدینان در رجوع به اهل خبره برای تعیین مرجع تقلید و امثال این‌ها دارد.

وی یادآور شد: مجلس خبرگان، کارکرد پارلمانی، یعنی اجرایی و قانون‌گذاری ندارد و شبه پارلمان هم نیست؛ زیرا پارلمان، نماینده ملت در قانون‌گذاری و نظارت بر قوه مجریه و تحقیق و تفحص در امور کشور است.

آیت الله کعبی افزود: مجلس خبرگان نباید با بقیه قوا مقایسه شود؛ زیرا این مجلس، نماینده ملت در تشخیص، تعیین، اعلام رهبری واجد صفات(حدوثاً و بقاءً) و مراقبت برای تداوم صفات رهبری و صیانت از جایگاه ولایت فقیه در نظام اسلامی است.

وی با اشاره به پروژه نفوذ دشمنان برای تضعیف رهبری تصریح کرد: برخی شاید به دنبال کادرسازی و مسائل حزبی در مجلس خبرگان و تفرقه در میان آحاد ملت باشند که به جایی نخواهند رسید.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، رأی مردم به مجلس خبرگان را اعلام اعتماد به خبرگان خواند و تصریح کرد: نباید انتخابات مجلس خبرگان در حد مجلس شورای اسلامی تنزل داده شود و جایز نیست، کسی که صاحب نظر نیست و صلاحیت کافی ندارد، کاندیدای این مجلس شود.

وی تأکید کرد: باید شأن این مجلس حفظ شود و رقابت‌ها در چارچوب وظیفه دینی و در جهت پشتیبانی از ولایت فقیه، حفظ نظام و ملت باشد؛ زیرا این مجلس نقطه پیوند مردم با ولایت و نماد مشروعیت نظام است.

آیت الله کعبی به رسانه‌ای شدن مجلس خبرگان در حال حاضر اشاره کرد و گفت: به برکت تدابیر و مدیریت رهبر معظم انقلاب و عملکرد بر مبنای ارزش‌های اسلام و متن قانون اساسی و اقتدار و مقاومت ایشان در مقابل زیاده‌خواهی استکبار جهانی، مجلس خبرگان، امروز از اهمیت زیادی برخوردار است.

29220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 494539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ايراني IR ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۱
    2 0
    ميزان رأي مردم است.والسلام.
  • بی نام IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۱
    1 0
    آنکه را حساب پاک است از محاسبه چه باک است هر کس فکر می کند در مدار حق هست خودش را در معرض محاسبه مردم قرار دهد خبرگان منتخب مردم است و باید به مردم پاسخگو باشد
  • احمد A1 ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۱
    2 7
    ما ملت ایران چشممان به عمل کرد شورای نگهبان است واعتبار این شورا این است که با هیچ کس رودربایستی ندارد حتی افرادی که به اصطلاح مهم وذی نفوذند بنابر این شایسته نیست که افرادی وارد شوند ومملکت را دو دستی تحویل امریکا دهند