خجسته خبر داد: بررسی لایحه شفاف سازی هزینه های انتخاباتی بعد از تعطیلات مجلس

خانه ملت نوشت: رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بعد از تعطیلات مجلس، لایحه شفاف سازی هزینه های انتخاباتی در دستور کار قرار می گیرد.

امیر خجسته با اشاره به ارسال لایحه شفاف سازی هزینه های انتخاباتی گفت: هیات رئیسه مجلس نامه ای ارسال کرده که بایدبرای بررسی این لایحه کمیسیون مشترکی بین سه کمیسیون شوراها، امنیت ملی و حقوقی تشکیل شود.

نماینده مردم همدان در مجلس نهم  ادامه داد: کارهای تعیین اعضای این کمیسیون در حال بررسی و انجام است و بلافاصله بعد از تشکیل کمیسیون مشترک، لایحه شفاف سازی هزینه های انتخاباتی در دستور کار قرار می گیرد.

وی در خصوص لزوم بررسی هرچه زودتر این لایحه اظهار کرد: باید مشخص شود که کاندیداها برای تبلیغات خود از چه منابعی استفاده می کنند. این موضوع اثر بسیاری در اذهان عمومی دارد. برای مردم خیلی مهم است که بدانند نامزدهای انتخاباتی با چه روشی پیروز میدان رقابت انتخاباتی می شوند.

به گفته خجسته، رسیدگی به شفاف سازی هزینه های انتخاباتی بعد از تعطیلات مجلس در دستور کار کمیسیون مشترک قرار می گیرد.

این نماینده تاکید کرد: تلاش می کنیم پیش از برگزاری انتخابات اسفندماه به این لایحه رسیدگی شود تا دولت بتواند آن را اجرایی کند.

وی در خصوص تعیین اعضا برای کمیسیون برنامه ششم توسعه و بودجه سال 96 گفت: از آنجایی که اعضای کمیسیون از سازمان غیر مترقبه شهرداری بازدید داشت نتوانستیم انتخابات اعضا برای حضور در این کمیسیون ها را برگزار کنیم.

رئیس کمیسیون شوراها وامور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در اولین فرصت بعد از تعطیلات مجلس اعضای پیشنهادی کمیسیون شوراها و امور داخلی را انتخاب و اعلام می کنیم.

29220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 494537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =