ایرنا نوشت: لاوروف می گوید: اعضای جدید ناتو دائما اظهار نظرهای ضد روسی دارند و طوری وانمود می کنند که گویا نیروهای روسی در آینده نزدیک به این کشورها حمله خواهند کرد.

«سرگئی لاوروف» وزیر امورخارجه روسیه با بیان اینکه اعضای جدید ناتو به ویروس ضدروسی آلوده شده اند، اعلام کرد: این اعضا شامل لهستان و سه جمهوری حوزه بالتیک با داشتن خصومت های تاریخی نسبت به روسیه، در مورد این کشور سیاه نمایی می کنند.

به گزارش ایرنا به نقل از وزارت امور خارجه روسیه، لاوروف روز پنجشنبه گفت: سیاستمداران این کشورها دائما اظهار نظرهای ضد روسی دارند و طوری وانمود می کنند که گویا نیروهای روسی در آینده نزدیک به این کشورها حمله خواهند کرد.
وی با رد این ادعاها افزود: همه می دانند که نیروهای مسلح روسیه هیچگاه وارد قلمرو کشورهای عضو ناتو نخواهند شد و هیچ کس در این مورد حتی فکر هم نمی کند.

رییس دستگاه دیپلماسی روسیه یادآورشد: اما اعضای جدید ناتو که به ویروس ضدروسی آلوده شده اند، از این دستاویز دائما استفاده می کنند و سعی دارند وضعیت را پرتنش و متشنج کنند.

لاوروف ادامه داد: زمانی که این کشورها به عضویت ناتو در آمدند مقام های آمریکایی ما را متقاعد کردند که در این مورد سر و صدا نکنیم زیرا این کشورها از زمان های گذشته دور از روسیه می ترسیده اند و بدون میل خود به اتحاد شوروی سابق پیوستند.
لاوروف توضیح داد، کشورهای حوزه بالتیک و لهستان در آخرین موضع گیری های خود ملحق شدن کریمه به روسیه را که در نتیجه همه پرسی ساکنان این سرزمین انجام شد به گونه ای نشان می دهند که گویا روسیه با استفاده از زور این منطقه را اشغال کرده است.
وی خاطرنشان کرد: این کشورها از وضعیت کنونی برای پیشروی ناتو به سوی مرزهای روسیه و تقویت حضور خود در مجاورت این کشور استفاده می کنند.

وزیر امورخارجه روسیه گفت: سران غرب پس از فرو ریختن دیوار برلین و فروپاشی شوروی وعده داده بودند که ناتو گسترش نخواهد یافت، اما با عضوگیری از کشورهای اروپای شرقی و برخی جمهوری های شوروی سابق خلاف وعده خود عمل کردند.
وی افزود: پس از فروپاشی شوروی و از بین رفتن بلوک شرق ادامه موجودیت ناتو بی معنی بود و برخی می گفتند که دیگر نیازی به این سازمان وجود ندارد، اما با این وجود ناتو خود را تقویت کرده است.
لاوروف گفت: آمریکا می خواهد نفوذ قوی در اروپا داشته باشد و ناتو ابزار اصلی برای اعمال و افزایش چنین نفوذی است.

4952

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 494534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =