ایسنا نوشت: یک نماینده اصولگرای مجلس با تأکید بر اینکه رئیس مجلس با ائتلاف اصولگرایان همراه است، گفت که اصالتاً آقای لاریجانی متعلق به اردوگاه اصولگرایان است و نمی‌توان این را انکار کرد.

حسین نجابت در خصوص تأثیر حضور مستقل علی لاریجانی در وحدت اصولگرایان، گفت: آقای لاریجانی به دلیل آنکه رئیس قوه مقننه است گفته‌اند که مصلحت نیست در هیچ دسته‌بندی قرار گیرند البته اصالتاً ایشان متعلق به اردوگاه اصولگرایان هستند و نمی‌توان آن را انکار کرد.

وی افزود: آقای لاریجانی وزن خود را دارد،‌ ایشان اعلام کرده که با ائتلاف اصولگرایان همراه است موضوعی که آقای مصباحی مقدم نیز مطرح کرده است ولی ایشان گفتند در ائتلاف حضور فیزیکی پیدا نمی‌کند و یا نماینده نمی‌فرستد که این به دلیل ریاست‌شان در قوه مقننه است، حرفی که صحیح می‌باشد.

این نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی در ادامه در خصوص ثبت‌نام نکردن محمدرضا باهنر در انتخابات مجلس و به دنبال آن اجماع اصولگرایان، گفت: با وجودی که آقای باهنر در انتخابات ثبت‌نام نکرد ولی در وحدت اصولگرایان فعالیت می‌کند. ایشان سیاست‌کار کهنه‌کاری است که علیرغم ثبت‌نام نکردن در انتخابات در کمیته‌های مربوطه حضور دارند.

نجابت ادامه داد: آقای باهنر آینده‌اش را در فعالیت‌های سیاسی و به شکل حزب می‌بیند. ممکن است که بخواهد در آینده به کارهای تخصصی‌اش بپردازد اما به هیچ وجه از حوزه سیاست خارج نمی‌شود. قطعاً باید از تجربیات ایشان با هفت دوره سابقه نمایندگی استفاده کرد.

وی در مورد ثبت‌نام نکردن زارعی نیز گفت: آقای زارعی به دلیل کسالت جسمی که داشتند ثبت‌نام نکردند. ایشان فشار بسیار زیادی را تحمل کرده و مدتی نیز بستری بودند و به همین دلیل ثبت‌نام نکرده‌اند.

این نماینده اصولگرای مجلس در ادامه با بیان اینکه علیرغم تمامی این اتفاقات انگیزه بسیار قوی در اردوگاه اصولگرایان برای رسیدن به وحدت حداکثری وجود دارد، گفت: ائتلاف اصولگرایان با داشتن همین انگیزه رسیدن به وحدت حداکثری چندین جلسه را برگزار کرده ولی در نهایت باید صبر کنیم و ببینیم که در عمل چه اتفاقی می‌افتد چون ما یک جبهه و نه حزب هستیم باید در جبهه انگیزه‌های تعاملی ائتلاف و وحدت تا آخر وجود داشته باشد.

نجابت در پایان در خصوص تأثیر نپیوستن فراکسیون رهروان ولایت به ائتلاف اصولگرایان در وحدت در این اردوگاه گفت: فراکسیون رهروان ولایت یک جبهه سیاسی نیست بلکه تشکلی در مجلس است که اخیراً کارآیی‌اش نیز کم شده است. فراکسیونی که افراد با سلایق مختلف همچون اعتدال گرایان و اصلاح‌طلبان نیز در آن حضور دارند. به همین دلیل حضور این فراکسیون با کارکرد درون مجلس در موضوعاتی غیر از آن موضوعیت ندارد.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 494524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =