معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه با اشاره به خطرات تروریسم و افراط گرایی برای منطقه و جهان بر حمایت مسلم ایران از ملت های منطقه در برابر اشغالگران، تروریست ها و تکفیری ها تاکید کرد و افزود امروز سوریه خط مقدم نبرد با تروریسم است.

به گزارش گروه بین الملل خبرآنلاین حسین امیرعبداللهیان در ملاقات مفتی اعظم سوریه با اشاره به خطرات تروریسم و افراط گرایی برای منطقه و جهان بر حمایت مسلم ایران از ملت های منطقه در برابر اشغالگران، تروریست ها و تکفیری ها تاکید کرد و افزود امروز سوریه خط مقدم نبرد با تروریسم است.

معاون عربی آفریقای وزیر امور خارجه در این ملاقات افزود: به رغم گذشت پنج سال از فعالیت گروههای افراطی و گروه هاي مسلح بی مسئولیت در سوریه مثل جبهه النصره ، احرار الشام و دهها گروه دیگر مرتبط با تفکرات تکفیری و تروریستی که با حمایت برخي كشورهاي خارجي و متاسفانه پشتوانه مالی ـ اطلاعاتی برخی کشورهای منطقه صورت می گیرد مردم این کشور در کنار دولت قانونی سوریه به مقاومت خود در برابر تروریست ها ادامه می دهند . امروز بعد از کشته شدن هزاران نفر از مردم بیگناه سوریه و تخریب این کشور بیش از هر زمان دیگری برای مردم سوریه و منطقه روشن شده که تفکرات افراطی و تروریسم جایی در منطقه ندارد .

حسین امیرعبداللهیان گف: در سیاست ایران نسبت به حمایت از سوریه تغییری حاصل نشده و مردم و دولت ایران به حمایت از ملت های منطقه در برابر اشغالگران ، تروریست ها و تکفیری ها ادامه خواهند داد.

وي افزود: مذاكرات بين المللي در مورد سوريه بر هم زماني مبارزه با تروريسم و تقويت روند سياسي و نقش محوري مردم سوريه تاكيد دارد و تفسيرهاي يكسويه از ان مورد تاييد ما نيست.

همچنین در این دیدار شیخ احمد حسون که به تهران سفر کرده با تشکر از حمایت های جمهوری اسلامی ایران از مردم و دولت سوریه در برابر توطئه های دشمنان اسلام و تروریست ها گفت: دفاع جمهوری اسلامی ایران از سوریه دفاع از شخص نیست بلکه دفاع از اسلام و مسلمانان در برابر توطئه های دشمنان جهان اسلام و محور مقاومت عليه رژيم صهيونيستي است .

حسون با تقدیر از اقدامات دیپلماتیک کشورمان در مجامع بین المللی به خصوص در نشست های اخیر وین و نیویورک تاکید نمود نقش جمهوری اسلامی ایران و دکتر ظریف وزیر امور خارجه بسیار مایه امید و مباهات است.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 494468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =