کارشناس سیاست خارجی گفت: لابی صهیونیست پشت پرده تحریم های جدید موشکی آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران قرار دارد و با این اقدام درصدد جبران شکست خود در ممانعت از توافق هسته ای است.

به گزارش خبرآنلاین حسن بهشتی پور درباره طرح تحریم های موشکی آمریکا علیه ابران و بازتاب آن در رسانه های غربی و نیز ارتباط این اقدام با برجام افزود: اخبار اعمال تحریم های جدید موشکی از سوی برخی رسانه های غربی فضاسازی و عملیات روانی لابی های صهیونیستی است.
به گزارش ایرنا وی ادامه داد: صحبت از تحریم های جدید نوعی عملیات روانی است، آن هم در زمانی صورت گرفته که ایران سخن از استفاده از موشک عماد در مانورها را مطرح می کند و آنها نیز چنین رفتاری را نشان می دهند.
بهشتی پور گفت: در برجام نیز درباره موضوع موشکی بحث نشده و چارچوب مذاکرات بحث تحریم های مسائل هسته ای بوده و ربطی به تحریم های مرتبط با موشکی یا مربوط به تروریسم و حقوق بشر ندارد.
این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: طی 37 سال گذشته آمریکا راجع به مسائلی نظیر حقوق بشر یا سلاح کشتار جمعی نسبت به ایران مانور داده البته انتظار می رود پس از توافق هسته ای در سایر موضوعات اینچنینی نیز موضوعات حل و فصل شود.

** سخن گفتن در زمینه تحریم های موشکی رفتار مناسبی نیست
بهشتی پور ادامه داد: سخن گفتن در زمینه تحریم های موشکی رفتار مناسبی نیست و اگر چنین چیزی اعمال شود نشاندهنده عدم حسن نیت طرف مقابل است و در این فضا نباید تحریم های جدیدی مطرح کنند.
وی تاکید کرد: اما اگر بخواهد چنین رفتاری را اعمال کنند این تحریم ها در چارچوب برجام نیست زیرا برجام در چارچوب هسته ای بوده است.
این کارشناس سیاست خارجی تصریح کرد: انتظار داریم در این فضایی که وجود دارد از موضوعات تحریک کننده و بر هم زننده اعتماد از سوی طرف مقابل پرهیز شود.
بهشتی پور همچنین به اقداماتی نظیر عدم صدور ویزا و یا طرح تحریم های موشکی اشاره کرد و افزود: تمامی این رویکردها از سوی لابی صهیونیستی انجام می گیرد زیرا نتوانست مانع توافق هسته ای شود و حال بدنبال ممانعت برای اجرای صحیح برجام است.
وی گفت: لابی های صهیونیستی نفوذ بسیار قوی در رسانه های آمریکایی دارد و امیدواریم این موضوع نیز حل وفصل شود.
برخی رسانه های غربی همچون وال استریت ژورنال طی روزهای اخیر شایعاتی را در مورد اقدام آمریکا در اعمال تحریم های جدید موشکی علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح کردند.
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان نیز در واکنش به این شایعات اعلام کرد: ایران به هرگونه اقدام مداخله جریانه آمریکا علیه برنامه دفاعی خود پاسخ خواهد داد.
حسین جابر انصاری خاطرنشان کرد: چنین اقداماتی یک جانبه، خودسرانه و غیرقانونی است و جمهوری اسلامی ایران به دولت آمریکا تذکر داده است همانگونه که آنها خود نیز پیش از این اعلام کرده اند موضوع موشکی ایران ارتباطی با توافق برجام ندارد و هیچ اقدامی قادر نخواهد بود جمهوری اسلامی ایران را از حقوق مشروع و قانونی اش برای تقویت بنیه دفاعی و امنیت ملی خود محروم کند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 494425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =