تسنیم نوشت: وزارت خارجه آمریکا به گزارش‌ها درباره احتمال تحریم‌های جدید علیه ایران به دلیل آزمایشات موشکی واکنش نشان داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، وزارت خارجه آمریکا در واکنش به گزارش‌ها درباره احتمال تحریم‌های جدید علیه ایران به دلیل آزمایشات موشکی بیانیه‌ای صادر کرد.

وزارت خارجه آمریکا در این بیانیه گفت: همانگونه که قبلا گفته‌ایم مدتی است برخی گزینه‌ها در ارتباط با برنامه موشکی ایران بر اساس نگرانی‌های مستمر ناشی از این فعالیت‌ها و از جمله آزمایش موشکی 10 اکتبر مد نظر بوده است.

این بیانیه در ادامه افزود: همزمان در حال بررسی برخی جنبه‌های تکنیکی برای تعیین مصادیق اضافی در کنار برخی اقدامات دیپلماتیک منطبق با منافع امنیت ملی مان هستیم. ما همچنان کنگره را در مورد مسائل مرتبط با تحریم ایران مطلع خواهیم کرد و در حالی که مشغول کار بر روی حل مسائل باقی مانده هستیم به این کار ادامه خواهیم داد.

یک مقام آگاه به موضوع ایران گفته است که وزارت خزانه داری آمریکا قرار است تحریم‌هایی را علیه چندین شرکت و شخص به‌دلیل ارتباط آنها با برنامه موشک بالستیک ایران، اعلام کند.

این مقام آگاه روز چهارشنبه گفت که دولت اوباما در حال آماده سازی تحریم‌های جدید علیه افراد و شرکت‌های بین‌المللی مرتبط با برنامه موشک‌های بالستیک ایران است.

پیش از این روزنامه آمریکایی وال‌استریت ژورنال اعلام کرده بود که وضع تحریم‌هایی علیه حدود 12 شرکت و اشخاص حقیقی در ایران، هنک‌ کنگ و امارات متحده عربی که مظنون به ایفای نقش در توسعه موشک‌های بالستیک ایران هستند، گزارش شده است.

وال استریت ژورنال به نقل از مقامات آمریکایی گفته‌ است که وزارت خزانه‌داری طبق توافق هسته‌ای ایران و 1+5 در ماه جولای می‌تواند افراد و سازمان‌های مظنون به دست داشتن در توسعه صنعت موشکی ایران را در لیست سیاه قرار دهد.

امروز نیز جابری انصاری سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه در واکنش به اخبار منتشره در خصوص احتمال اضافه‌شدن افراد و شرکت‌های جدید به تحریم‌های قبلی آمریکا به بهانه ارتباط با برنامه موشکی ایران گفت: چنین اقداماتی یکجانبه، خودسرانه و غیرقانونی است و جمهوری اسلامی ایران به دولت آمریکا تذکر داده است.

وی افزود: همانگونه که آنها خود نیز پیش از این اعلام کرده‌اند، موضوع موشکی ایران ارتباطی با توافق برجام ندارد و هیچ اقدامی قادر نخواهد بود جمهوری اسلامی ایران را از حقوق مشروع و قانونی اش برای تقویت بنیه دفاعی و امنیت ملی خود محروم کند.

سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه در همین راستا تأکید کرد: از این رو جمهوری اسلامی ایران به هر اقدام مداخله جویانه آمریکا علیه برنامه‌های دفاعی اش با تقویت توان دفاعی خود پاسخ خواهد داد.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 494326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جاوید IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۰
    29 17
    کنگره تحریم میکنه و اوباما و کری با یه نامه توجیه میکنن و یک سال دیگه که رفتن ، تحریمها عملی میشه .سیاست بازیهای پیچیده ای داره . حتی احتمال داره رفتار کری و اوباما هم بازی با ایران باشه .شیطان ذاتش عوض نمیشه و هر بار با روشهای مختلف شیطنت میکنه .اگر وزارت خارجه ما باهوش نباشن ممکنه اینبار هم با یه نامه کری راضی بشن امان از این سیاستچه داخلی چه خارجی که عامل تمام جنگها و اختلافات مذهبی ست.
  • بی نام A1 ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۰
    41 6
    تحریم ها به بهانه ای دیگر بازمی گردند.....
  • علی 00 IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۰
    31 28
    واقعا بعضی ها خیال میکنند امریکاه دست از شیطنت بر میداره هروقت ما کوتاه اومدیم اونها مثل سگ پر رو میشن پاچه ادمو میگیرن درسته هیچ غلطی نمیتونند بکنند با مردم فهیمی که ما داریم ولی بعضی خواص تو رویا هستن
  • امیرحسین RO ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۰
    5 8
    بذار از تحریم در بیایم یک پوستی از این آمریکا میکنیم آرزو کنن از مادر زاییده نشده باشن
  • بی نام RO ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۰
    8 11
    رو چه حساب منفی دادید من نمیدونم ینی با موشک بیان تو خونتون باز آمریکایی پرستید
  • بی نام IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۰
    15 3
    ماباید کاری بکنیم که بهانه دستشون ندیم درشرایط فعلی خیلی محتاطانه بایدعمل کرد درغیراینصورت ممکن کسی سنگی توی چاه بیندازه که دیگه هیچ عالمی نتونه درش بیاره بهرحال جامعه جهانی نسبت بکشورماساس شده و رهبری این جامعه هم دست امریکاست چون سرمایه دارترین کشوردنیاست بهرحال دشمنی کردن چیزخوبی نیست وبجزضرر چیزی هم نسیب طرفین نخواهدشد البته ناگفته نماندازلحاظ منطقی هم اونهانیازی به روابط باماراندارند یک زمانی بحث نیازسرنفت بودکه این موضوع باپیشرفت تکنولوژی دیگه حل شده ودرآینده دنیاخیلی کمتربه نفت نیازداره چون تکنولوژی بسمت سوخت های پاک داره پیش میره و تمام تلاششان این است که تااونجاکه میتونند نفت راحذف کنندوازگزینه ای که الایندگی هوانداشته باشه استفده کنندا
    • امیرحسین RO ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۰
      9 2
      اگه دارن نفت رو حذف میکنن پس چرا داعش و بجون عراق و سوریه انداختن و نفتشون رو مفت دارن میبرن ذخیره میکنن اصلا خود آمریکا چرا داره نفت رو ذخیره میکنه وقتی در آینده بدرد نمیخوره ؟؟ بابا این کنفرانس آب هوا پاریس همش کشک و دوغ بود اینا نمیرن ببینن نفت داعشو کی میخره اما بمب بارون میکننش ینی آمریکا که بقول شما ابرقدرت نمیتونه بفهمه این نفت کجا میره ؟؟؟؟؟؟ پس خاک بر سر این ابرقدرت اینا همش فیلمشونه خود عربستان و آمریکا و ... پشت این داعشن دارن نفت عراق رو بتاراج میبرن 
  • بی نام RO ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۱
    0 0
    امید وارم در صورت وضع هرگونه تحریم جدید دولت واکنش درخوری نشان بده و جتی در صورت لزوم لغو برجام رو اعلام کنه