مهر نوشت: نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: تشدید تحریم ها و فشارهای خارجی به سبب کد دادن عده ای از درون خاک جمهوری اسلامی بود.

مهرداد بذرپاش در همایش «فراموش نمی کنیم حماسه ۹ دی ماه را» در زاهدان اظهار داشت: تحریم‌های سه‌گانه آمریکا، اتحادیه اروپا و شورای امنیت در سال‌های مختلف پس از انقلاب به ملت ایران تحمیل شده است که در این میان سه نوع تحریم از سوی خود آمریکا علیه ایران وجود دارد که یک نوع از آن‌ها تحریم‌ها، تحریم‌های ایالتی است و تحریم‌های شخص رئیس جمهور و قوانین کنگره این کشور نیز انواع بعدی این تحریم‌ها را شامل می‌شود.
وی یاد آور شد: دو تحریم ریاست‌جمهوری و کنگره آمریکا در مجموع شامل ۹ دستور و قانون است که در سند برجام تنها ۴ مورد از آن‌ها می‌تواند لغو شود، بنابراین هنوز پنج تحریم آمریکا باقی می‌ماند و متاسفانه شاهد مانور روانی خلاف جهت ملت روی آن هستیم.
وی در بخش دیگری به توطئه های دشمنان اشاره کرد و گفت: موضوع ارتباط تحریم ها و ایجاد فتنه، واضح تر از آن است که کسی درصدد انکار آن برآید؛ فتنه گران، سال ۸۸ از ترس تسلیم شدن غرب در قبال ایران در موضوع هسته ای، فتنه زشت ۸۸ را راه انداختند تا دشمن را به طمع انداخته و روند عقب نشینی آنها در مقابل ملت ایران را به تعویق بیندازند.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر سال ۸۸ دشمن در مقابل ایران کوتاه نیامد و تحریم های یکجانبه نفتی و بانکی را اعمال کرد، این بدون تردید نتیجه آشوب های سال ۸۸ و باز شدن یک فضای تحلیلی در مقابل دشمنان برای استفاده از ظرفیت های داخلی در جهت تضعیف نظام و در نتیجه فشار در موضوع هسته ای بود.
وی افزود: بنابراین، این قبیل حرف‌ها که عامل تحریم‌ها، سیاست های غلط دولت گذشته یا مقاومت بر احقاق حقوق مردم بود، حرف های بی اساسی است که عاملین اصلی تحریم ها برای فریب مردم بکار می‌برند.
بذرپاش در ادامه با اشاره به انتخابات پیش رو تاکید کرد: انتخابات‌ها همیشه در کشور ما از حساسیت بالایی برخوردار بوده‌ و این بار هم مستثنی نیست اما برخی افراد مثل همیشه برای انتخابات دندان طمع تیز کرده و احساس می‌کنند که امسال فضای متفات‌تری برای نفوذشان در ارکان تصمیم‌ساز کشور در اختیارشان قرار گرفته اما ملت هوشیار ایران همواره نشان داده که با بصیرت در عرصه‌های مختلف حضور داشته است.

27214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 494302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • یاسر GB ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۰
    31 2
    انتخابات نزدیکه
  • بی نام A1 ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۰
    57 3
    شما نماینده نظان نیستی نماینده کاسب تحریمی
  • بی نام RO ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۰
    6 47
    هر روز دارن تحریم های جدیدی اضافه می کنن دولت هم کاری نمی کنه
    • بی نام IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۰
      4 1
      خیلی ببخشید جناب احمدینژاد چی ، شما اون 8 سال که فرت وفرت تحریم میشدیم لال بودید ؟
    • بی نام RO ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۱
      0 1
      بی نام پنجشنبه 10 دی 1394 13:27:10 . اون هشت سال وا نداده بودیم الان هم پای کدخدا رو ماچ کردیم هم داریم تو سری می خوریم
  • حمید A1 ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۰
    37 3
    اقای مهرداد بذرپاش. آخرین سفرهای تبلیغاتی ات رو برو که دیگر به آخر خط نمایندگی مجلس رسیده ای....... از اسفند به بعد تنها با عنوان نماینده سابق مجلس می توانی هروز با نشریات خودتان مصاحبه کنی..........
  • بی نام A1 ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۰
    32 2
    خواهشا آقای بذر پاش بیخیال برو دنبال رای باش این سری دیگه کسی به شما رای نمیده بجای تشکر کردن از تیم هسته ای میخوای زیر سوال ببری اونارو؟ همین شماها جو مملکت رو خراب کردین
  • بی نام IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۰
    38 4
    ما می خواستیم تحریم های شورای امنیت را برداریم که برداشتیم. به امریکا چکار داریم؟ مثلا امریکا یک شرکتی را در رابطه با پولشویی تحریم کرده. این چه ربطی به برجام دارد؟ از یک طرف می گید تا ابد با امریکا رابطه برقرار نمی کنیم از اون طرف از اینکه امریکا رابطه اش را با شما عادی نمی کنه دلخورید. والا ما نمی فهمیم نظر شما چیه.
  • بی نام A1 ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۱
    3 0
    تهرانیای عزیز تهرانیای آگاه تحصیلکرده بابا حواستونو جمع کنید وقتی میخواید رای بدید